2015-03-25

Depend - 4052 Daisy Petals

Jag har letat runt efter Depends Garden Dreams-kollektion rätt länge här utan resultat, men häromdagen såg jag att Åhléns fått in dem. Dock var det väldigt utplockat i färgerna, så det blev bara en av dem som fick följa med mig hem - vita 4052 Daisy Petals. Gillar att Depend namngett de här lacken, det verkar ju vara på gång mer och mer hos dem, föredrar helt klart namn framför tråkiga nummer!

Daisy Petals är i alla fall vitt som ni ser, och lacken i den här kollektionen har alla finmalt skimmer och torkar satinmatt. Tycker finishen är riktigt snygg och lacket kändes superfräscht! Såg först när jag kom hem att jag råkat köpa detta i O2-varianten, Depends lack som ska släppa igenom mer syre till nageln. Då jag däremot inte hade O2-baslack så lär jag inte märka någon skillnad, och huruvida detta påverkade formula/applicering i övrigt kan jag inte svara på. Lättmålat, för mig täckte det med 2-3 lager beroende på nagel, så alla fick tre lager i slutändan. Dock bubblade det sig lite på sista lagret, vilket var lite synd. Torkade snabbt trots avsaknaden av överlack. Vill ha fler från denna kollektion!





English:
I've been searching for Depend's Garden Dreams collection for some time now, and finally I found them in a store yesterday. Most of the colours were gone though, so I only brought one home - 4052 Daisy Petals. I like that these polishes have names, previously there have only been numbers.

Daisy Petals is a white polish as you can see, and all the polishes from this collection have a finely milled shimmer and dries satin matte. I think the finish is really pretty and this colour feels fresh and crisp! When I came home, I saw that I had managed to buy the O2 version of this (Depend's polishes that are supposed to let more oxygen through to the nail), but since I did not use an O2 basecoat, it probably didn't make any difference. Not sure if the formula/application is different because of this. I found this easy to use, and it covered in 2-3 coats on my nails (3 coats shown here). It bubbled a little on the third coat which was a pity. It dried quickly despite the lack of quick-drying top coat, always a plus! I want more polishes from this collection :)

12 kommentarer:

  1. Such a gorgeous shade. So pretty and delicate :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, it's perfect for every season I think! :)

      Radera
  2. Älskar vita naglar! Det här ser helt underbart ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Och ändå bär jag det så sällan. Gillade detta skarpt :)

      Radera
  3. Ser riktigt snyggt ut! Jag älskar superljusa/nästan vita/vita naglar på sommaren när man är solbrun om händerna! Kanske man ska ta en runda och kolla efter några lack ur denna kollektion...? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med, nu är jag förvisso inte solbrun alls men gillade detta ändå och säkert ännu mer till sommaren :D Ja gör det, jag ska nog också handla på mig några till!

      Radera
  4. Så fräscht och snyggt. Jag älskar när de namnger sina lack, vilket inte händer så ofta tyvärr....;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Ja visst är namn betydligt trevligare? Lättare att hålla reda på vilka man redan har också ;)

      Radera
  5. Jag gillar detta jättemycket, jag tänker på vita blomblad, som är sådär lite skimriga men ändå väldigt vita. Jag brukar annars inte falla för depend.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hur fint som helst. Namnet ska väl åsyfta prästkrage-/tusensköneblad och det känns ju väldigt passande :D

      Radera
  6. Åh, det här är jättefint! Tror att de brukar namnge specialkollektionerna men inte de vanliga lacken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, så kanske det är! Himla fint är det i alla fall :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!