2015-10-03

FOTD - Wet Violet

Hej på er! Hoppas helgen är bra för er än så länge. Vi var på Stockholm Beer & Whisky Festival igår, jättekul att få prova massa nytt!

Lite lördagssmink blir det idag, dock från en fredag för två veckor sedan men vad gör väl det. Med höstens intåg fick jag ett sug efter bäriga, lite mörkare läppar och så fick det bli. Till det använde jag två produkter från Kicks eget märke, först Kicks Lip Liner i färgen Blueberry Lips, och sedan Kicks Lipstick i färgen Wet Violet.

På ögonen har jag använt några ögonskuggor ur Makeup Revolutions I Heart Chocolate-palett, som jag tänkte berätta mer om och visa swatches på en annan dag. Mer specifikt så har jag använt ljust guldbronsiga More!, kopparfärgade Love Divine, och rödbruna What A Way To Go på ögonlocket, sedan har jag blendat ut det med matt ljusbruna One More Piece och sist You Need Love som matt cremevit highlighter. Vad gäller övriga sminket så har jag inte skrivit upp vad jag använt, med resultatet att jag såklart inte minns, men ja det är väl min vanliga standardbas och så. Hoppas ni får en härlig lördag!






English:
Hi, hope you're having a nice weekend so far! We went to the Stockholm Beer & Whisky Festival yesterday, it was really nice to try out a lot of new brands!

I'm showing you a makeup look this Saturday, from two weeks ago. As the fall season is upon us, I felt like wearing berry toned lips. For that I used two products from the Swedish brand Kicks, their Lip Liner in the shade Blueberry Lips and their lipstick in Wet Violet.

On my eyes I've used a few eyeshadows from Makeup Revolution's I Heart Chocolate palette, which I will tell you more about and show swatches of another day. More specifically, I've used the light golden bronze shade More!, coppery Love Divine, and reddish brown What A Way To Go on my lids, which I blended out with the matte light brown shade One More Piece, and finally You Need Love as a matte creamy white highlighter. As for the rest of the makeup used, I didn't write it down and of course I don't remember :/ But I suppose it was my standard base routine. Hope you'll have a nice Saturday!

11 kommentarer:

  1. Väldigt vackert. Själv orkade jag ta på både läppstift och mascara idag! Det var länge sedan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där! Jag är jättedålig på att sminka mig när jag jobbar då jag är så morgontrött, då blir det i princip bara mascara, så får kompensera på helgerna!

      Radera
  2. It is beautiful - subtle and elegant, I like that!

    SvaraRadera
  3. Åhh såå snyggt, älskar färgerna. :-)

    SvaraRadera
  4. Pretty look and I love that lipstick, really suits you :-D

    SvaraRadera
  5. Snygg sminkning och härligt höstigt!

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!