2016-02-21

Depend - O2 457

Hej på er, hoppas helgen har varit bra! Jag har varit på whiskyprovning med några arbetskamrater på fredagen och igår hade vi några vänner över på middag, mycket trevligt. Har gjort en rensning bland mina lack också, det blev nästan 40 st som fick nya ägare, så det var rätt skönt. Och nu har jag ju en bra anledning att köpa nya ;)

Idag har jag ett lack från Depends O2-höstkollektion att visa, nr 457 som är en champagneguldig foil. Inte superunikt kanske men ett helt okej lack om man saknar något sådant i samlingen. Lite penseldragsmärken blev det i detta, dock så tycker jag att de syntes mer på bild än i verkligheten. I övrigt bra formula, lättmålat och täcker nästan helt på ett lager (fast här har jag två).





Hi, I hope you've had a nice weekend! I went to a whisky tasting with some coworkers on Friday, and yesterday we had some friends over for dinner. All in all a good weekend! I've also sorted through my massive stash of nail polishes and gave almost 40 of them to my friends. So now I have good reason to buy new ones ;)

Today I'm showing you a polish from Depend's O2 collection for fall, number 457. A champagne golden foil, not super unique but it's okay. It is rather brush stroke-y but I thought that showed more in photos than in real life. Otherwise good formula, easy to use and it almost covered in a single coat (but I'm wearing two coats in the photos).

15 kommentarer:

  1. Svar
    1. It is! Just wish it would have showed less brush strokes, but I like it :)

      Radera
  2. Så spännande med whiskyprovning! Hatar visserligen whiskey men det låter iaf intressant :) lacket är fint,lite mer intressant än det genomsnittliga guldlacket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det kanske inte är något för dig om du inte gillar whisky, men jag tyckte det var väldigt trevligt i alla fall :)

      Radera
  3. Älskar guldfoils! Det här var jättefint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är aldrig fel att ha några extra i samlingen. :)

      Radera
  4. Well done on destashing! Something I must force myself to do! I love this gold, I wanted to add as well how well it went with your blog colours, haha! It is very pretty though, I prefer these softer types of gold :) xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks! I think it was the first time that I truly destashed, when I've tried to do it before I only managed to throw away the ones that were super old and dried up haha. Oh thanks! xx

      Radera
  5. Not a huge fan of polishes like this! But I feel like everybody needs a polish like this in their stash!

    SvaraRadera
  6. Åh så läckert :)
    Låter som en toppen helg :)
    Jag hade också en rensning bland mina lack för en tid sedan och min en god vän blev ägare till rätt många nya lack :)
    Det känns så skönt verkligen :)
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det skönt att få rensa lite ibland :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!