2016-02-10

Zoya - Chita

Hej fina ni! Idag visar jag Chita från Zoya. Det är ju inte något nytt lack, det kom med Pixie Dust-kollektionen hösten år 2013, men det är verkligen superfint. Dov, lite dammig grön med silverglitter, och så härlig textur på det. Jag älskar strukturlack, och i synnerhet Zoyas Pixie Dusts, lite ledsen över att trenden verkar ha ebbat ut nu. Är dock inte jätteförtjust i tanken på hur mycket smuts och bakterier som lär samlas på naglarna med sådana lack... Men hur som helst, Chita är som en dröm att jobba med, täcker alldeles utmärkt på ett lager men två ger lite mer textur. Torkar rätt fort och får en matt och snygg finish. Så fint! Detta är mitt bidrag till Grön Onsdag hos Karin, kika in där vetja!





Hello lovelies! Today I'm showing you Chita from Zoya. It is not really a new polish, it was released with the Pixie Dust fall collection back in 2013, but it's so gorgeous. Slightly dusty forest green with silver glitter, and a lovely textured finish. I love textures, especially the Pixie Dusts, and I'm a little sad that the trend seems to be fading. I'm not super fond of the thought of how much bacteria and dirt that probably gathers on the nails while wearing these though... :P Anyway, Chita's formula is like a dream, it covers nicely in one single coat but two coats will give you a little more texture. Dries rather quickly and gets a lovely matte finish. It's so pretty! This is my contribution to Green Wednesday over at Karin's blog, you'll find more green beauties there!

16 kommentarer:

  1. Jättehärlig nyans på detta! Har aldrig tänkt på det där med bakterier men shit alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag läste det någonstans någon gång och nu kan jag inte riktigt släppa det!

      Radera
  2. Så härlig färg - men det där med hur det fastnar saker har jag inte ens tänkt på. :-o

    SvaraRadera
  3. Har också Chita och jag ääälskar det! Trenden är inte helt död, Isadora har flera strukturlack som tur är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är superfint verkligen! Kul, hoppas det håller i sig ett tag till :)

      Radera
  4. Väldigt snyggt! Jag har länge tänkt att jag ska köpa detta men det har inte blivit av...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte så längesedan jag köpte det själv, alla Pixiedustlacken är väldigt fina :)

      Radera
  5. Åh vad snyggt! Undrar hur det ser ut med topplack på, har du testat? KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte gjort, krävs säkert några lager topplack men det kan nog bli riktigt fint! Kram! :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!