2014-06-22

Depend - 351

Hoppas ni haft en bra midsommar! Här snöade det som bara den, men vi var glada ändå, och åt god mat i gott sällskap.

Idag tänkte jag visa ett gammalt Dependlack, nr 351 från förra årets vårkollektion. Turkost/aquablått jellyaktigt lack med skimmer som ser rätt gröntonat ut (fast det kan bero på basen) och sparsamt med silvriga glassflecks.



Som ni ser så är det skirt, här har jag tre lager och det är långt ifrån täckande. Det är däremot väldigt lättmålat så lackningen gick som en dans, det hamnar precis där man vill ha det. Jag gillade ju inte alls nr 361 från sommarkollektionen samma år, delvis pga. skirheten, men detta gillade jag. Märkligt sånt där.



Lacket är lite av en kameleont också, i solen kommer det gröna skimret fram och det ser väldigt grönt ut överlag, medan i svagare ljus och inomhusbelysning tar den blå basen för sig lite mer. Lacket hade bra hållbarhet, tror jag hade detta i 5-6 dagar för jag var för lat för att byta, och det blev nästan inte slitet alls. Pluspoäng för det!

1 kommentar:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!