2014-10-04

Color Club - Valedictorian

Idag visar jag Valedictorian från Color Clubs Celebration-kollektion som kom ut någon gång i våras om jag inte minns fel. Det är ett glitterlack med skir mörkblå bas, samt större gröna och blå hexglitter och mindre blå glitter. Till att börja med ska jag säga att jag hade stora problem med att få lacket rättvist representerat på bild, jag upplever att glittren syns betydligt bättre i verkligheten än vad jag lyckats få med på bilderna. Det ser tokfint ut i flaskan, men jag är inte helt övertygad när det kommer till detta lack. Mer om det efter bilderna.




Om vi börjar med det positiva så gillar jag färgkombinationen i lacket, basen var tunn och lätt att jobba med och jag behövde inte fiska efter glittren utan de följde snällt med upp på penseln. 

Jag trodde att detta skulle gå att använda på egen hand, men tyvärr faller det väldigt platt. Basen är såpass skir att jag tyckte att det mest såg smutsigt ut, och målade jag fler lager så var det som att glittren ändå drunknade i basen och inte kom fram ordentligt. På mina bilder har jag istället lagt ett lager Valedictorian ovanpå ett marinblått cremelack och det blev bättre så tyckte jag.

Det stör mig att en del av de större glittren inte är släta utan har curlat sig, vilket dels gör att de ser lite konstiga ut, och dels sticker de upp från nageln trots ganska mycket överlack. Glittren ville gärna klumpa ihop sig på nageln under målningen, så det blev lite duttande och styrande för att få dem på plats. Det krympte också lite vid nagelbanden när jag överlackade med Seche Vite.

Det är lite synd, för jag tycker att det här lacket har stor potential och jag gillar färgerna. Jag kommer förmodligen använda det igen, men det hade kunnat vara betydligt bättre än såhär. Slutresultatet är ändå rätt fint, om man nu inte är jättekänslig för att lacket inte är helt slätt.

2 kommentarer:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!