2014-08-20

Broadway Nails imPRESS Press-On Manicure - Starlet

Sådär, nu är jag hemma på svensk mark igen. Eller tekniskt sett var jag det redan på söndag natt, men var tvungen att ta mig vidare norrut från Arlanda och sen var jag helt enkelt för slö för att blogga.

När jag åkte till Nederländerna i onsdags så ville jag packa så lätt som möjligt, då vi skulle resa runt lite bland olika städer. Eftersom mina naglar aldrig håller sig fina i mer än max 2-3 dagar då jag målat dem så orkade jag inte börja släpa på en massa nagellack och diverse attiraljer, utan köpte ett par lösnaglar från Broadway Nails, varianten imPRESS Press-On Manicure som jag tidigare testat. Jag tycker dessa håller förvånansvärt bra på mig. De är självhäftande och således rätt lätta att applicera, och tas sedan enkelt bort med vanlig nagellacksremover. Jag beställde två stycken från Nelly.com (men de finns förmodligen på andra ställen med, och ni kan läsa utförligare om dem på deras egen hemsida). Den ena ser ni nedan, Starlet, och den andra hette Camera Shy och var på Nellys bild en guldglittergradient, men när jag fick den var den någon konstig variant på assymetrisk fransk manikyr som faktiskt var ganska ful, så jag skickade tillbaka den. Starlet fick åka på i alla fall, kände kanske att den inte riktigt var min stil men för en resa så funkade den. Första bilden är direkt efter applicering, den andra är när jag tog bort dem ca 5 dygn senare.




Lite nötta blev de och det var väl inte supersnyggt, men de höll sig kvar på naglarna. Hade förmodligen klarat sig ytterligare ett par dagar också för de verkade inte vara på väg att lossna från nageln. ImPRESS har några varianter som är helfärgade utan mönster, och då är de liksom färgade igenom hela plasten, så då uppkommer inte någon skarp vit kant vid nötningen som här. Satsar nog på dem nästa gång. Värt att notera är att de har flera olika längder på lösnaglarna, dessa är i mediumlängd så då har ni en uppfattning om hur långa de är.

Jag är överlag inte något jättestort fan av lösnaglar, men dessa förenklade onekligen för mig när jag var på resande fot. Dessutom är detta märke det enda som håller mer än ett par timmar på mig, av de jag testat.

1 kommentar:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!