2014-08-06

China Glaze - Surfin' For Boys

Detta blir bloggens hundrade inlägg och det kan vi ju fira med att visa ett av mina favoritlack! Underbara skimriga korallneonen Surfin' For Boys från China Glaze, ett extremt svårfotat lack men ack så vackert det är på naglarna. Lacket kom med 2012 års sommarkollektion Summer Neons. Det har en neonkorallröd bas som kanske drar något åt orange, men där finns också ett blått/rosa skimmer som överlag ger lacket en mer rosa ton.

Mina bilder gör det inte alls rättvisa, jag bråkade halvt ihjäl mig med min kamera för att försöka få bilder som är någorlunda lika verkligheten. Blir lite bildspam nu bara därför, sista bilden är fotad med blixt och då ser ni det fina skimret bäst.





Formulan är bra, lagom tjock och lätt att måla med. Här har jag tre lager och då skulle jag säga att det är 99% täckande, vilket funkar för mig. Detta lack skriker verkligen sommar för mig - älskar det!

1 kommentar:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!