2014-03-06

HOT MakeUp Nail Polish - Passion

Har bara haft gråmulet och slaskig snömodd här på sistone, väcker inte direkt spirande vårkänslor. Testade dock det nagellack från HOT Makeup som kom i min senaste Glossybox, i knalligt orangea färgen Passion, för att pigga upp. Det är det första nagellacket från det märket som jag testar, men har fått lite andra sminkprylar av det märket i Glossyboxen tidigare.

Jag bedömer att detta är en crelly då det är lite halvskirt, efter tre lager har jag fortfarande VNL som synes på bilderna, men jag orkade inte måla på fler. Bjuder på bilder från jobbet idag för jag hade inte möjlighet att fota igår, i skrivbordslampljus och supermulet eftermiddagsdagsljus!





Ber om ursäkt för torra händer och nagelband överlag, hade inte med mig vare sig handkräm eller nagelolja på jobbet så det fick jag lösa när jag kom hem. 

Stark och fin färg på lacket, och det är superglansigt. Torkar något mörkare än i flaskan. Det luktade dock lite märkligt, både under påmålningen och efteråt, vet inte om tanken är att det ska vara doftsatt på något vis? Men det kan vara min näsa som lurar mig. Det ska i alla fall vara 3-free om jag inte minns fel. Inget fel på färgen men jag är lite allergisk mot att det är sådär halvskirt. Tycker det känns lite mer som en sommarfärg också, men det piggade ju kanske upp lite i väntan på den riktiga våren!

HOT Makeup finns hos bland annat Nelly.com och Lyko.se, ingen av dem verkar dock ha inne just denna färg på nagellacket, men finns lite annat smått och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!