2014-03-31

Kicks Nail Lacquer - Rain Drops

Efter en mardrömstågresa igår som innehöll alldeles för mycket förseningar och alldeles för lite mat så kom vi äntligen hem vid 10 på kvällen, rejält hungriga och trötta. Blev alltså inte något bloggande då, trots att det var min plan när vi åkte. Dessutom bröt jag flera naglar när jag skulle släpa omkring på min tunga väska, och då förlorade jag ännu mer motivation till att börja lacka om med något nytt.

Nå, nu är det slutgnällt i alla fall, ny vecka och nya tag. En glad överraskning när jag kom hem var i alla fall att mitt paket med lack från Transdesign hade kommit, och även min Glossybox. Tänkte visa upp vad jag fick hem under morgondagen, för idag tänkte jag visa ett blått lack, måndagen till ära. Fler blåa skönheter hittar du hos Tove på Nail Me under dagen.

Rain Drops köpte jag på mig på Kicks förra veckan som ni kanske såg här på bloggen. Det är en väldigt fin blå som kanske drar en aning mot lila. Och så massa grovt silverskimmer på det, inte helt olikt det skimmer som fanns i OPI-lacket jag visade förra måndagen. Min mamma fick vara testpilot för detta i helgen, och det var himla fint i flaskan, men när det skulle målas på så visade det sig vara som glittrigt vatten ungefär, supertunt och skirt. Tre lager blev det då för att få färgen att komma fram, men då var det fortfarande väldigt genomskinligt. Tyckte ändå det var vackert, fast jag är lite allergisk mot VNL på mig själv. Grundade därför med ett vitt krämlack nu när jag målade på det.


Detta slutade alltså på två lager vitt lack i botten, samt 3(!) lager av Rain Drops ovanpå det. Och baslack och topplack förstås. Lite väl många lager för min smak. Jag kanske får försöka ha överseende med VNL och bara använda det utan underkläder nästa gång. Färgen förändrades en aning med vitt under också, det blev mera klarblått och förlorade lite av den lila tonen. Sen ser det nog lite blåare ut på mina bilder än vad det var egentligen också, kameran lyckades inte återge färgen helt korrekt.


Riktigt härlig färg på det i alla fall, så jag gillar det trots alla lager. Hade bara hoppats på lite bättre pigmentering... :) Finns förmodligen en uppsjö av liknande färger som täcker bättre, så får väl hålla ögonen öppna efter något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!