2014-03-24

OPI - I Don't Give A Rotterdam!

Ny vecka och nya tag. Måndagar brukar vara blå hos Tove på NailMe och där är jag med idag, med en två år gammal OPI från Holland-kollektionen 2012. Lacket I Don't Give a Rotterdam!, för att vara mer specifik :)


IDGAR är en dammig ljusblå nyans med grovt guld- och silverskimmer som kontrasterar fint mot den blå basen. En mjuk och behaglig färg, men det är ändå något som får den att kännas lite... off på mina naglar. Jag vet inte vad det är, det kanske är lite för mycket grått i den? Eller så är jag helt enkelt inte så mycket på humör för den här nyansen just nu.


Formulan var bra, lagom tjock och lätt att måla med. Kladdet är bara handhavandefel och beror inte på lacket, orkade inte städa upp det innan jag fotade. Jag trodde jag skulle klara mig på två lager, men det såg lite tunt ut på någon nagel så jag drog på ett tredje på allihop. Torktiden kan jag inte direkt uttala mig om, då jag använder snabbtorkande överlack.


Det är ett fint lack, absolut inget fel på det. Tror det bara är så att jag föredrar mer klara blå nyanser än såhär.

Anledningen till att jag använder så mycket gamla lack just nu är för att jag håller på att lacka mig igenom hela min nagellackssamling och samlar sedan lacken i ett Exceldokument tillsammans med kommentarer om egenskaper och sådant. På så vis har jag bättre koll över vilka lack jag har och hur de var att måla med och så, vilket jag känner att jag behövde. Sen har jag inte köpt så jättemycket nytt på senaste tiden heller. Men nu har jag en hel massa nytt på väg hem till mig, så snart kanske ni får se mer aktuella lack! Sen så är det ju oftast inget fel på de gamla lacken heller... :)

Edit: Ser nu att lacket ser mycket grönare ut på mina bilder än det är i verkligheten. Det är mer blått egentligen, men min kamera (eller min skärm) verkar inte vilja visa det helt rätt.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det ser ut att vara ett riktigt snyggt lack. Men jag är lite svag för gråa lack!

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!