2014-09-16

H&M - Pink Macaroon

Idag visar jag rätt gamla bilder ur arkivet, detta lack bar jag i mitten av juli men det har av okänd anledning inte fått komma upp på bloggen förrän nu. Tur att jag antecknat om det då! Pink Macaroon kommer i alla fall från H&M och är ett väldigt ljust pastellrosa cremelack.




Ibland kan jag tycka rosa är tråkigt men detta gillade jag. Här har jag målat tre lager, lacket ville bli lite strimmigt under målningen men inte alls så farligt som vissa pasteller kan vara ibland. Efter tre lager så hade det jämnat ut sig helt och såg prima ut. Det här är väl inte typen av färger som jag dras till nu när höstlöven glöder och det blir svalare och mörkare ute, men i ett 30-gradigt juli så funkade det desto bättre.

1 kommentar:

  1. Jag gillar rosa överlag och sådana här krispiga pastellrosa nyanser hör till favoriterna. Jättesnyggt!

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!