2014-09-29

Max Factor - Dazzling Blue

Måndag igen och den är blå även denna vecka! Eller i mitt fall är det kanske lite tveksamt om det är blått eller grönt... Lacket heter i alla fall Dazzling Blue (så namnet stämmer åtminstone) och kommer från Max Factor. Skulle tippa att det gör sig klart bättre som layeringlack än på egen hand, här bär jag det dock ensamt. Det handlar i alla fall om ett lack med skirt blå bas, och rejält med grönguldigt skimmer på det. Arkivbilder från i somras när solen behagade visa sig lite mer :)





Jag har fyra lager här, då täckte det inte riktigt och jag tyckte att det gröna skimret tog över lacket ganska ordentligt, fastän man ser i flaskan att det ser blått ut. Läggs det på en blå bas så får man nog en annan effekt, så jag tänkte prova den varianten nästa gång. Superskimrigt v ar det i alla fall, blev nästan bländad när solen träffade lacket! Jag hoppas att det kvalar in på Blå måndag hos makeupbyblowfish trots att det mest ser turkost/grönt ut, kika in där för fler blå manikyrer idag :)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja verkligen somrigt! Får plocka fram det igen när värmen kommer tillbaka :)

      Radera
  2. Svar
    1. Vilken tur, då fick jag vara med ;)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!