2014-09-18

OPI - Thank Glogg It's Friday!

Ett av lacken jag gillade oväntat mycket från OPIs Nordic-kollektion är detta, Thank Glogg It's Friday! som är ett skimmerlack i en bärlila/rödvinsfärgad nyans med ett skimmer som jag upplever som lite mer rosa-/magentafärgat. Svårt att beskriva alltså, och riktigt svårt att kategorisera under färg... Nu fick det hamna under både den röda och den lila kategorin. I flaskan såg lacket lite tråkigt ut, men jag tyckte om det desto mer på naglarna och trivdes väldigt bra i nyansen.





Utmärkt formula, två lättlackade lager. Torkade inte så glansigt dock, så topplack krävdes för att det skulle komma till sin rätt.

7 kommentarer:

  1. Sååå fint. Jag har nyss beställt den och tre till ur den kollektionen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte denna kollektion överlag kändes helt i min smak :)

      Radera
  2. Vilka fina bilder! Jag tyckte också det såg lite trist ut i flaskan, men det blev bättre på nageln. Inte så att jag älskar det, men det är helt okej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag känner lite samma sak, inte topp 10-material, men absolut fint såhär om hösten. Hade ganska låga förväntningar på det så det överraskade positivt i alla fall :)

      Radera
  3. Det ser ut att ha väldigt vacker lyster på dina bilder!

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!