2014-11-03

Zoya - Dream

Hej på er! Nu har vi lämnat in alla rapporter och gått in i en ny läsperiod, så nu är jag lite mer back on track. Förhoppningsvis hinner jag både skriva oftare och komma ikapp med läsandet av alla andra bloggar nu. Tänkte fira min återuppståndelse ur skolstressens avgrund med ett himla vackert lack, som även passar in på Blå Måndag hos min namne på makeupbyblowfish! Detta är Dream från Zoya, som kom med julkollektionen Zenith förra året. Ett härligt djupblått jellylack fyllt med större holografiska glitterpartiklar.




Här har jag två lättmålade lager, i vissa ljus syntes det att det inte var helt och hållet täckande då, så ett tredje lager hade fungerat om man så önskar. Anledningen till att lillfingernageln är mörkare än de andra beror på att jag panikmålade den här manikyren, och hade en tepåselagning på min lillfingernagel efter en väldigt mysig spricka långt ner i den. Hade inte tid att börja reparera om lagningen, så jag sparade helt enkelt lacket från den föregående manikyren (OPI Ice-Bergers & Fries, som jag helt glömt bort att ta bilder på) på lillfingret och smackade på Dream ovanpå det. Syntes mindre i verkligheten än på bild, nöden har väl ingen lag när bussarna inte väntar på en. :)

I alla fall, Dream är ett toppenlack och som vanligt gör inte Zoya mig besviken. Det glittrar mycket mer än vad som syns på mina bilder också. Enda tråkiga var att topplacket krympte ihop manikyren lite, vilket syns vid mina nagelband. Om det är topplackets eller det färgade lackets fel låter jag vara osagt.

4 kommentarer:

  1. Jättefint, underbar färg och kan inte bli fel med glitter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, är väldigt förtjust i både blått och glitter så detta passade ju utmärkt :)

      Radera
  2. Åh herregud vilket ha-begär detta väckte! MÅSTE nog ha detta!

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!