2015-09-14

H&M - Nocturne

Blå Måndag hos Emelie idag och jag har äntligen något blått att visa så jag kan vara med! H&M har ju uppdaterat sitt skönhetssortiment och jag var och fingrade lite på det för ett par veckor sedan. Några läpprodukter och ett gäng lack fick följa med hem, och ett av lacken var detta, det underbara lacket Nocturne som verkar ha fått mången bloggare på fall. Och hur kan man inte gilla detta?

Fantastiskt snygg mörkblå jelly med grovt skimmer (eller glitter?) i blått, turkost och guld. När jag började måla på det på naglarna så hör jag mig själv säga "Mums!" högt, så mycket gillade jag det. Mycket pigmenterat också, det går att klara sig på ett flödigt lager men två ger en lite mörkare färg och mera djup. Glansigt och ganska snabbtorkat även utan överlack. Enda klagomålet är penseln som var en liten gnutta för mjuk och sladdrig för min smak, men är lacken såhär fina så gör det ingenting! Tyvärr är det mulet och trist ute och jag har inga bra inomhuslampor att fota i, så det ser inte alls lika roligt ut på mina bilder som det gör i verkligheten. Har beställt ett ljustält och lite lampor så jag hoppas på att få ordning på det snart. Men har ni vägarna förbi H&M så spring in och kika!




English:
It's Blue Monday over at Makeup by Blowfish and I finally have something blue to show you so I can join in! H&M has recently updated their beauty section and I rushed over there to take a look a couple of weeks ago. Some lip products and four polishes came home with me, one of them was this one, the gorgeous Nocturne which seems to have been well liked by many bloggers. And how can you not like this?

It's a lovely dark blue jelly with coarse shimmer (or glitter?) in blue, turquoise and gold. When I started to apply this to my nails I heard myself say "Yum!" out loud, I liked it that much. It's very pigmented too, you can get away with one thick coat but two coats gives it a darker colour and more depth. It dried rather fast and shiny even without top coat. My only complaint is that the brush was a little too soft for my taste, but I can live with that if the polishes are this pretty! Unfortunately it's a bit overcast today and I don't have a good light option indoors either, so you'll have to believe me when I say it's so much prettier in real life than what I managed to capture in photos. I've ordered a light box and some lamps so I hope to get that in order soon!

22 kommentarer:

  1. What a cutie by H&M! Suits you well :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It truly is a lovely polish :) Thank you!

      Radera
  2. Superfint! Ser ut att vara finishen "glassflecks", =stora skimmerpartiklar. :D Jag måste också besöka ett HM :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah där har vi det! Ja jag vet inte om det är nyhetens behag eller vad, men de har galet mycket fint nu!

      Radera
  3. Det ser jättefint ut! Jag kollade in lackutbudet, men köpte faktiskt ingenting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillade det verkligen! Oj då var du bättre på att behärska dig än jag ;)

      Radera
  4. Fint lack! H&M verkar ha spottat upp sig med nya sminkkollektionen helt klart. Iofs har lacken ju varit schyssta länge men jag har även sett mycket smink från de som ser trevligt ut, köpsuget har dock inte infunnit sig vilket såklart är bra för plånboken:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo precis, egentligen borde jag spara pengarna och inte ens gå in där men jag kunde inte låta bli! Faktiskt mycket lovande där tycker jag.

      Radera
  5. It is really pretty I like the shimmer :) yeah I don't like it when brushes are too soft either

    SvaraRadera
    Svar
    1. I agree :) No I just feel that I can't control the application well enough if they're too soft :/

      Radera
  6. Suuupersnygg verkligen!! Vackert blått skimmer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den verkar ha blivit en favorit bland många bloggare!

      Radera
  7. Hi dear Emelie! I've never tried H&M nail polishes. This one is very pretty =)
    Maybe I'll take a look to the beauty section when I'll go there =)
    Kisses
    Marghe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Marghe! I recommend that you do :)

      Radera
  8. Jag är så jävla sugen på detta, ursäkta språket! Jag kan knappt bärga mig tills jag får spendera pengar på HMs nya skönhetsserie :D
    Tack för att du var med på blå måndag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det var ungefär så jag kände också när jag gick in på H&M. Massa fint! Tack själv för att du håller i det <3

      Radera
  9. Snyggt! Det verkar som att H&M verkligen har snäppt upp sig vad gäller sitt nagellackssortiment!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst har de! Jättekul känns det :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!