2015-09-21

Orly - On The Edge

Ny vecka och måndagen är blå som sig bör. Och jag visar mera Orly, det här är On The Edge från sommarkollektionen Adrenaline Rush. Det är ett indigoblått cremelack med en del dragning åt lila, eller "blurple" om man så vill. När jag fotade det såg det enbart klarblått ut så jag har färgkorrigerat mina bilder en aning, sjukt svårfångad färg faktiskt. Nå, den lite lila tonen till trots så tycker jag ändå det känns mer blått, jag hoppas Emelie godkänner :) Formulan var väldigt bra, lättjobbad och självutjämnande. 2 enkla lager, torkar en aning matt så överlack är att föredra. Jag blev väldigt förtjust i detta! Kika in hos Emelie för fler blåa lack denna Blå Måndag!




English:
A new week and Monday means blue polish. This is On The Edge from Orly's summer collection Adrenaline Rush. It's an indigo creme which leans towards purple, or a "blurple" colour if you prefer to call it that. In my photos it just looked plain blue, so I tried to colour correct them a bit but I'm not sure if I succeeded. Despite the purple tone, I think this polish overall looks blue, and I hope it's acceptable for Blue Monday :) It was a dream to work with, self-leveling and covers in two easy coats. It dried a little dull though, but top coat made it nice and shiny. Go check out Emelie's blog for more blue polishes (and perhaps some makeup) today!

12 kommentarer:

  1. It's a very gorgeous blue, so vivid and nice!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I agree! The colour was really hard to capture but it was so pretty!

      Radera
  2. It's a really nice color! My camera struggles with blurples too :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. It really is :) Yeah purples, blurples and bright red/corals always seem to look weird when I try to photograph them :/

      Radera
  3. It's very lovely. I do like these :-D

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja den var finare än jag trodde till och med :)

      Radera
  5. Ser lila ut i flaskan men blå på naglarna, klart jag godkänner :) Jättefin nyans och jag gillar faktiskt Orly som märke måste jag säga :) Tack för att du var med på blå måndag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så var det på riktigt också. I flaskan tyckte jag helt klart det såg mer lila ut, men på naglarna var det definitivt blått. En kameleont! Älskar också Orly :D Tack själv för att du håller i det <3

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!