2015-09-01

OPI - Red Lights Ahead... Where?

Så nu är det officiellt höst, vet inte riktigt vad jag känner kring det. Trist att värmen och solen försvinner (även om nu denna sommar inte riktigt bjöd på så mycket sådant ändå) men samtidigt så är hösten nog min favoritsäsong i mode-, lack- och sminkväg, det släpps så mycket fint. Jag kommer dock fortsätta tömma bort mina vår- och sommarlack ur arkivet ett tag framöver, och hoppas på att mina naglar växer ut snabbt så jag kan börja lacka dem med alla härliga höstnyheter snart!

Vi inviger hösten med ett vårlack alltså, tillika ett gammalt sådant. Red Lights Ahead... Where? släpptes med OPIs Holland-kollektion våren 2012. Ljus röd med dragning åt korallhållet. Ser det bekant ut? Det är nämligen vääääldigt likt Aloha from OPI från årets sommarkollektion Hawaii, kanske onödigt av mig att köpa båda två men äh, de är ju fina. Dessutom är detta bara en miniflaska, och jag är inte så förtjust i OPIs minisar, penslarna är så fjuttigt små och de är svåra att måla med tycker jag. Hur som helst, RLAW är ett väldigt trevligt lack, ganska bra med pigment i det också. Två lager här, och det torkar med väldigt mycket glans även utan överlack. Hur känner ni, är ni redo för hösten eller vill ni fortsätta med sommaren ett tag till? :)





English:
So now it's officially autumn, I'm not sure how I feel about that. I'm a bit sad that the sun and heat is disappearing (even if this summer didn't contain much of that anyway) but at the same time, autumn is probably my favourite season when it comes to fashion, make up and nail polish. So many pretty things being released right now! I will continue showing you summer polishes from my archive for a little while longer, and I hope to be able to start using all my more season appropriate polishes soon!

So, let's start autumn with a spring polish, and an old one at that. Red Lights Ahead... Where? was released with the OPI Holland collection back in the spring of 2012. It's a bright red which leans a little coral. Does it look familiar? It's reaaaaally similar, if not a dupe, to Aloha from OPI from this year's summer collection Hawaii, maybe it was unnecessary of me to buy both, but they're both pretty so... Also, this one I've only got a mini bottle of, and I'm not very fond of the OPI minis. The brushes are so tiny and they are hard to work with I think. Anyway, RLAW is a very nice polish, well pigmented and dries to a very shiny finish even without top coat. Two coats here. How do you feel, are you ready for fall or do you want summer to last a bit longer? :)

16 kommentarer:

  1. Snyggt! :) Jag köpte det blåa lacket från höstkollektionen precis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var faktiskt inte så många lack från höstkollektionen som tilltalade mig särskilt mycket, konstigt nog. Kanske slår till på 1-2 st men blir nog inga fler, var mer sugen på Zoyas och China Glazes höstkollektioner!

      Radera
  2. I'm completely the same as you! It was a little too hot here in Holland but now, to think that the best of the summer weather is over... I don't know.. :/ I don't deal with the cold well at all! I do love this shade though, it gives me a lovely warm summery vibe :D I think I'll resort to warmer shades in winter just to imagine I am warm! <3 xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. It saddens and excites me at the same time, haha! Sounds like a good idea :) xx

      Radera
  3. This is really gorgeous and it looks great on you. :-D

    We never really had a summer in Scotland this year :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Ananka!
      Sorry to hear that :( The summer here in Sweden wasn't much to enjoy either except for these last few weeks in August which were amazing :)

      Radera
  4. Hi dear! This nail polish i very vivid *_*
    For me it's ok autumn, it is one of the season I prefer with spring! Have a serene evening,
    kisses
    Marghe

    SvaraRadera
  5. I also do not look forward to fall and winter :( - the darkness is so depressing...
    And the only real summer we had can basically be counted on two hands...
    This is a very gorgeous red, and it suits you well!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah I agree, the lack of summer weather this year disturbs me :( Thank you!

      Radera
  6. Jag är inte redo för höst! Nog för att jag ofta har höstiga lack året runt, men det här året har jag ju inte kunnat ha lack på hela sommaren, så jag vill ta igen det innan jag går över till höst. Och jag måste ju börja lacka igen först dessutom. Jag tycker det där var ett riktigt snyggt lack! Härligt färgglatt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag kan definitivt relatera! Har hur mycket neoner och sommarfärger som helst som står otestade pga att naglarna skulle krångla hela sommaren. Tack!

      Radera
  7. Hösten är fantastisk ur modesynpunkt men det är sorgligt att kvällarna blir mörka så fort och att värmen flyr. Augusti har varit fantastisk här, helt perfekt faktiskt, det har både gått bra att jobba men funkat lika bra att åka till stranden om man är ledig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är sant. Augusti var jättefint, så glad att vi fick en skvätt sommar här på slutet i alla fall. :) Jag tycker det är lite mysigt med mörkret på kvällarna, men vet att jag kommer tycka det är superjobbigt där i november någon gång...

      Radera
  8. I have RLAW and love it! I personally like spring/summer colors the best so I'm a bit sad that summer is over :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah it's very pretty! Haha aw, that's too bad. I love fall and the holiday seasons, dark and vampy shades + glitter is really my thing :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!