2015-09-09

Sleek MakeUp Sunset i-Divine Eyeshadow Palette - swatches

Hallå! Idag blir det lite palettswatchande, jag tänkte visa er en palett som inte alls är särskilt ny, men den är däremot ny i min samling. Jag är väldigt förtjust i i-Divine-paletterna från Sleek Makeup, och Sunset-varianten blev det senaste tillskottet som jag köpte på mig. 12 skuggor á 1.1g vardera, i den här paletten går de mestadels i varma färger som terracotta, rosa, orange och gult.

Överlag så är det här en väldigt bra palett, tycker det är bra med tryck i alla skuggorna och de är inte särskilt smuliga heller. Däremot är alla frostigt skimriga utom den svarta Nightfall, jag hade gärna sett några fler matta ögonskuggor. Sen kan jag även tycka att de fyra röda/terracottafärgade skuggorna (Horizon, Solstice, Eve, Dawn) är rätt så lika varandra, hade varit kul om någon av dem kunde bytts ut mot en matt rödbrun eller något. Men jag gillar att de inkluderade en blå färg för att bryta av med lite. Bilder nedan! Här har jag swatchat ovanpå primer (Urban Decay Primer Potion). Sleeks paletter finns lite varstans, jag köpte min från Brallis.se, där kostade den 129 kr.





Hi! Today I'm swatching one of my eyeshadow palettes for you. This one isn't really new, but it's new to my collection at least. I really like Sleek MakeUp's i-Divine Palettes, and this one called Sunset is my latest addition. Like all i-Divines, it contains 12 eyeshadows, 1.1 gram each. This is a warm colour scheme with shades of terracotta, pink, red, orange and yellow.

Overall I think it's a good palette, it's well pigmented and the shadows do not seem prone to fallout. The negatives are that all of them except Nightfall have a frosty/shimmery finish, I'd like to see some more mattes in there. I also think that Horizon, Solstice, Dawn and Eve are rather similar to each other, so one or two of these could easily be replaced with for example a matte red-brown or something. I did like that they included the bright blue one, it gives a bit of a contrast to all the warm, orangey tones. These were swatched over primer (Urban Decay Primer Potion).

10 kommentarer:

  1. Verkligen härliga färger! Jag har övervägt att köpa denna flera gånger men det har aldrig blivit av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har stått på min önskelista länge också och äntligen köpte jag den. Nu är ju sommaren i princip över och lär kanske inte sträcka mig efter denna så mycket på ett tag, men den finns ju där i alla fall :)

      Radera
  2. Riktigt fin, men kan hålla med om att flera av dem är lite för lika varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var lite synd tycker jag, och jag har oftast med en eller flera matta skuggor i mina sminkningar vilket denna saknade, men jag får komplettera med andra paletter.

      Radera
  3. Really nice palette, I do like the colours :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks! It's really summery and nice :)

      Radera
  4. Such a beautiful collection of colours, and perfectly suitable for a sunset! I like how pigmented the colours look :) I bet you will create some amazing ..'faces?' with this palette! :) xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. I adore the colours too, just wish there was one or two matte ones :) Thanks, I hope so! ;) x

      Radera
  5. Hi dear, I have this palette by Sleek, I think is one of the best in the Sleek range! It contains some interesting vivid colours but also some pretty neutrals.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it's a really nice addition to my stash :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!