2015-09-29

Mavala - Candy Floss

Mavala är inte ett märke jag använder superofta. Tycker generellt de har ganska tråkiga färger även om det släpps någon intressantare kollektion då och då, och så upplever jag att utformningen på flaska och pensel inte är helt i min smak. Men ibland får jag ett infall och köper några stycken, till exempel detta, Candy Floss. Det kom med kollektionen Delicious Colours våren 2012 (oops, var det så längesen?) och är en barbierosa med kalla undertoner och subtilt silverskimmer som knappt syns. Lite strimmigt vid applicering så tre lager krävdes för att jämna ut. I övrigt ok formula. Ja, det är ju en fin rosa, helt okej faktiskt, men ingen jättespeciell sådan. Tror inte det finns kvar att köpa längre tyvärr, om ni inte hittar det i någon reakorg någonstans, men det finns ju många liknande nyanser från andra märken :)

Sunlight

Daylight

Indoor lighting
Mavala is not a brand that I purchase very often. I generally feel that they have pretty boring colours, although some more interesting collections are released every now and then, and I'm also not very fond of the bottle and the brush. They do end up in my shopping basket every now and then though, like this one did. It's called Candy Floss and it was released with the Delicious Colours collection back in spring 2012 (oops, that long ago?), and it is a barbie pink with cool undertones and a very subtle silver shimmer. A bit streaky and patchy application-wise and I needed three coats to even it out. It is a pretty pink, but not very special or unique. I don't think it's available for purchase any longer though, but there are lots of similar shades from other brands :)

10 kommentarer:

  1. I think I have 2 or 3 from this brand and not tried them!

    This is such a pretty pink, I like it and it looks good on you :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. They are pretty good, I just think that they dry out pretty quickly unfortunately. Thank you!

      Radera
  2. Svar
    1. Ja söt men inte jättespeciell, men ibland blir jag sugen på såna här färger med :)

      Radera
  3. Verkligen godisrosa, lite för sött för min smak nästan men det beror såklart på humör och tillfälle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner att jag måste vara på rätt humör för sådana här färger, oftast sträcker jag mig inte efter dessa.

      Radera
  4. Väldigt söt färg :)
    Inte riktigt en färg jag väljer mest men nu som då kan det hända jag vill ha en söt rosa på mina naglar :) Lovie Dovie är den jag väljer då ;)
    Mavala är ett märke som jag har några lack från men de är inte mina favoriter. Gillar inte borsten och gillar inte formulan. Jag använde förrut Mavala Black men jag måste använda 3-4 lager för att få det riktigt svart och det är på tok för mycket för min smak...
    De har underbara glitter dock och som du skriver så kommer de nu som då ut med några godbitar men jag väljer nog andra märken före Mavala :)
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, inte den färg jag oftast sträcker mig efter men då och då så händer det! Mavala är jag också delad till, men då och då kommer det godbitar som du säger! 3-4 lager är definitivt för mycket för ett svart lack, där tycker jag det ska gå att klara sig på max 2!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!