2015-09-18

Saturday Smoked

Ah, härliga (men regniga) fredag! Har ni några helgplaner? Idag är tanken att jag ska träna, städa, sen vankas det middag med vänner ikväll och besök från en annan gammal vän imorgon.

Idag tänkte jag visa er mitt smink från i lördags. Jag plockade fram min Smoked-palett från Urban Decay som fått alldeles för lite kärlek på sistone. Skuggorna jag använde här var varmgrå Mushroom över större delen av ögonlocket och svärtade smaragdgröna Loaded på yttre delen. Lite mera Mushroom blandat med mattsvarta Blackout i globlinjen samt på nedre fransraden, och sedan har jag blendat med hudfärgade Freestyle och lite av matta highlightern Kinky närmast ögonbrynen. Tyvärr kom inte det gröna i Loaded fram så mycket som jag hade önskat, vilket var lite tråkigt, men men.

På läpparna har jag en av nyheterna från H&Ms uppdaterade skönhetssortiment, deras matta flytande läppstift Velvet Lip Cream i blekrosa nyansen Enchanté. Det höll riktigt bra trots att vi åt kladdig tacos till middag och jag behövde bara bättra på det litegrann efter maten, sen höll det resten av kvällen utan problem. Enda minuset var att det kändes en aning torrt på läpparna efter ett tag, så det kan vara bra att se till att läpparna är återfuktade innan applicering. Tyvärr så lyckades jag tappa det under kvällens gång, så jag får väl köpa ett nytt då :( Som tur är så är de inte så dyra, 79:50 får man hosta upp för det och det känns ändå som att det var rätt bra kvalitet för de pengarna. Resten av produktlistan finns längst ner i inlägget!






English:
Ah, lovely (but rainy) Friday! Do you have any weekend plans? Today I'm planning to hit the gym, clean the apartment and tonight we're invited over to some friends for dinner. Tomorrow another friend is coming to visit, which I'm looking forward to :)

Today I'm showing you my makeup from last Saturday. I took out my Smoked palette from Urban Decay which has not been given much attention lately. The eyeshadows I used were the warm grey Mushroom on 2/3 of the lid and the blackened green Loaded in the outer corner. Some more Mushroom mixed with the matte black Blackout in the crease and on the lower lashline, and then blended out with the nude matte Freestyle and some of the matte highlighter shade Kinky. Unfortunately, the green shimmer in Loaded did not show up as much as I wanted it to, but oh well.

On my lips I'm wearing one of the new products from the updated H&M Beauty section, their matte liquid lipstick Velvet Lip Cream in the pale pink shade Enchanté. It lasted really well on my lips despite eating tacos for dinner, I just needed to reapply a little bit after eating but other than that it lasted the whole evening. It did feel slightly drying on the lips though, so moisturize before applying. Unfortunately I lost this one somehow during the evening, so I'll have to buy a new one I guess :( Luckily they aren't very expensive. You'll find the complete product list below!

Products used:
Face:
  • Benefit The POREfessional Face Primer
  • Max Factor Whipped Creme Foundation - 75 Golden
  • Max Factor Professional Loose Powder - Translucent
  • ModelCo Shimmer Bronzing Powder
  • Kryolan for Glossybox Blusher - Glossy Rosewood
Eyes/Brows:
  • IsaDora Eyebrow Pencil - 22 Light Brown
  • Anastasia Beverly Hills Clear Brow Gel
  • Urban Decay Primer Potion
  • Urban Decay Smoked Palette - Mushroom, Loaded, Blackout, Kinky, Freestyle
  • Lancôme Le Crayon Khôl - Noir
  • Yves Rocher Volume Elixir Mascara - 01 Noir
Lips:
  • H&M Beauty Velvet Lip Cream - Enchanté

14 kommentarer:

  1. Åh vilken jättefin sminking! Alltid trist när man tappar produkter, men desto bättre när det är något som inte är allt för svårt/dyrt att köpa igen. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det var ju inte en av mina dyraste/ovanligaste produkter så tur i oturen så att säga :P

      Radera
  2. Vad fin du är! Jättefin sminkning och läpparna ser riktigt fina ut. Trist att du tappade det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Ja lite synd men får springa ner på H&M och köpa nytt vid tillfälle :)

      Radera
  3. I really like the smokey eye! I need to learn how to do it :) nice lip color too!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! You'll get it right with some practice :) I prefer smokey eyes with some black liner on the waterline, but unfortunately my eyes get so irritated from that so I can't really get it to look as dramatic as I would like though :/

      Radera
  4. This is a really pretty look on you, I like it :-D

    SvaraRadera
  5. You are so very pretty! Love your eye look!

    SvaraRadera
  6. Väldigt fin sminkning! Önskar lite att jag köpt den paletten när det gick, den känns mer varierad än Naked Smoky som jag iofs vill ha ändå:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jaha den kanske inte går att få tag i längre. Det är en väldigt fin palett, jag glömmer bara bort att använda den tyvärr!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!