2015-09-13

IsaDora - Star Struck

Hej på er! Hoppas ni haft en trevlig helg. Jag har firat att jag äntligen har fått jobb! Jag är superglad verkligen, och jag hoppas jag ska trivas bra. Det är några veckor tills det börjar, men känns skönt att veta att det är på gång i alla fall.

Idag visar jag Star Struck från IsaDora, ett lack som kanske inte går att få tag i längre, det kom med julkollektionen Holographic Nails 2013. Då släppte IsaDora ett gäng av dessa superblingiga glitterlack (ej hololack, namnet till trots). Jag köpte aldrig någon av dem då även om jag var sugen, men min mamma köpte detta och senare fick jag det av henne. Star Struck består i alla fall av små rosa glitter och silvriga prismatiska hexor samt fyrkantiga glitter. Här har jag lagt ett lager ovanpå ett lila cremelack av något slag, vet inte vilket. Glitterspridningen var bra, lätt att måla med. Blev inte knöligt heller utan var helt slätt med ett lager topplack. Det gnistrade betydligt finare på naglarna än vad jag lyckats fånga på bild!






English:
Hi, hope you've had a good weekend! I've been celebrating that I finally got a job! I'm super happy to start working, and I hope I will enjoy it there. It will be a few weeks until I start, but it's nice to know that I don't have to worry about it anymore.

Today I'm showing you a polish called Star Struck from IsaDora, not sure if it is possible to purchase this anymore as it was released with the holiday collection called Holographic Nails back in 2013. This collection was full of these super blingy glitter polishes (not holos, despite the name). I never bought any of them back then, but my mother did, and later she gave it to me :) Star Struck consists of tiny pink glitters and silvery prismatic hexes and square glitters in a clear base. Here I've layered one coat over a purple creme polish. The glitters spread nicely and evenly on the nail and it was very easy to use. It was very smooth as well, and a lot more blingy and sparkly in real life than what I was able to capture in photos!

10 kommentarer:

  1. Såååå tjusigt! Grattis till jobbet! Vad roligt!

    SvaraRadera
  2. Det ser otroligt blingigt ut,särskilt på första bilden. Och vad roligt med jobbet, stort grattis! Verkligen en bra anledning att fira :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gnistrade verkligen fint i solen. Tack så mycket! :)

      Radera
  3. Gongratulations on the new job :)
    What a gorgeous topper this is!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Maria! Yes it is very pretty indeed, not sure why I waited so long to try it!

      Radera
  4. Congratulations on getting a new job! Lovely glitter I really like the square glitters especially :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! Yeah I like them too, makes it a little more different from every other glitter out there :)

      Radera
  5. Congrats on the new job :-D All the best

    Lovely glittery topper :-D

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!