2015-09-02

Neon Stars with BPS Stamping Plate BP-L013

Hej! Idag tänkte jag visa er en stämplingsplatta som jag fått utskickat för recension från Born Pretty Store. Den har namnet BP-L013 och är en rektangulär platta innehållande 21 olika mönster anpassade för att stämpla en hel nagel med, bland annat hjärtan, hundtandsmönster och diamanter. Den levereras i en pappersficka och med blå skyddsplast över själva plattan.

Hi! Today I'm going to show you a stamping plate that I was sent for review from Born Pretty Store. It's called BP-L013 and it is a rectangular plate containing 21 different patterns meant to cover the entire nail, for example hearts, houndstooth patterns, and diamonds. It was delivered in a paper slip, with blue plastic protecting the plate itself.



Jag valde att testa stjärnmönstret till denna manikyr, ovanpå Ignis Opal (V1) från Smitten Polish. Innan jag visar själva stämplingen så måste jag påpeka att jag är en total stämplingsnoob. Detta är första gången jag över huvud taget gör ett seriöst försök att stämpla, och det tog mig ungefär 385927952 försök att få stämpeln att ens plocka upp mönstret från plattan. Fick dock in tekniken till slut och lyckades någorlunda, om än långt ifrån perfekt.

I decided to try the star pattern for this manicure, on top of Ignis Opal (V1) from Smitten Polish. Before I show you the stamping, I feel that I need to tell you that I am a complete noob when it comes to stamping. This is the first time I give it a serious try, and it took me about 385927952 tries to even get the stamper to pick up the image from the plate. I did eventually find the right technique for it and succeeded somewhat, even if it's far from perfect.



Som ni ser så är inte stämplingen jätteskarp överallt, jag fick inte riktigt upp hela mönstret. Det syntes förvisso inte så mycket på håll. Jag upplever själv att jag fått bättre resultat med bl.a. MoYous stämplingsplattor när jag suttit och övat, så de kanske är bättre för nybörjare som jag. Men är man lite mer van vid att stämpla så funkar den här plattan förmodligen jättebra, det gick ju någorlunda för mig till slut också. En annan sak att tänka på är att mönstren på denna platta inte är jättestora, så har du väldigt långa/breda naglar så kommer du behöva dubbelstämpla dem. Ska bli roligt att fortsätta öva och leka lite med denna framöver, det fanns ju ett gäng med mönster att välja på. Born Pretty Store har massor av stämplingsplattor, samt en massa andra nail art-produkter som ni kan hitta här. Använder ni min kod EMJK31 så får ni 10% rabatt på köpet.

As you can see, my stamping isn't super crisp and clean, I didn't manage to pick upp the pattern 100% on all nails, although it wasn't very visible from a distance. I have experienced better results with for example MoYou London's stamping plates, so perhaps they are better for absolute beginners like me. But if you have a little more experience with stamping, this plate probably works really well, as I got it to look decent in the end. Something else to consider is that the images on this place aren't that large, so if you have very long nails you might have to stamp them twice. It will be fun to continue to practice and play around with this stamping plate, there are lots of patterns to choose from. Born Pretty Store has a lot of different stamping plates, as well as other nail art products, which you can find here. If you use my code EMJK31, you will get 10% off your purchase.



*This product was sent to me for review. All opinions are my own and I will always be completely honest in my reviews, even if I did not pay for this product myself.

18 kommentarer:

  1. The stamping seems crisp and nice!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Maria! A little practice will probably help a lot to make it better :)

      Radera
  2. Jättefint ju! Stämpling är svårt och kräver en massa övning, svårast är fullnagelmönster tycker jag. Både att skrapa, plocka upp och få fast på nageln. Tycker du lyckats bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Ja det var betydligt svårare än jag trodde det skulle vara! Ser ju så himla enkelt ut på alla tutorialvideos och så. Men övning ger färdighet antar jag!

      Radera
  3. Oh what a pretty mani. I like it :-D

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt! Jag gillar kombinationen av mönstret och lacket under! Stämpling är jätteknepigt! Jag har försökt några gånger, men jag har inte fått till det så mina stämplingssaker har blivit liggande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja jag har provat några gånger innan denna manikyr blev publicerad men fick inte ens upp lacket på stämpeln då trots otaliga försök, så höll på ge upp stämplingen helt. Denna dag hade jag dock lite mer tålamod än andra så då gick det till slut haha.

      Radera
  5. Vilken fin manikyr! Jag vill också kunna stämpla!:'(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag höll faktiskt på att ge upp alla stämplingsförsök, det gick bara åt skogen varje gång jag provade. Men med lite tålamod så gick det till slut! Måste öva mer men nu vet jag att det i alla fall går att få dit något på nageln...

      Radera
  6. My stamping is never perfect either don't worry! :) I love the stars over the orange

    SvaraRadera
  7. Det blev ju jätteläckert :)
    Jag har helt gett upp då det gäller stamping :D Jag får det aldrig att bli till något :D
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har provat några gånger tidigare i år och då gick det helt åt skogen, så höll på att ge upp. Men plötsligt hände det! :D

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!