2014-05-27

China Glaze - Admire

Ibland blir jag lite fundersam över varför jag beställer vissa lack. Admire från China Glaze är ett sådant. Det kom våren 2009 i en kollektion som hette Romantique och som uteslutande bestod av lack i metallicfinish (eller kromfinish? Jag är rätt dålig på detta...). Jag hade satt upp det på min önskelista för evigheter sedan och beställde det slutligen tidigare i vår. Målade på det under helgen och funderade på varför jag ens ville ha det från första början - jag är inte ens särskilt förtjust i de flesta metalliclack, särskilt inte de som har en rätt tråkig rosa färg...


Ska inte vara alltför orättvis mot Admire dock. Det har väldigt bra formula, och täckte på ett lager (har förvisso målat det ovanpå Steady as she Rose i ett fall av tidsbrist). Penseldragsmärken blir det nästan oundvikligen med den här typen av finish, men de var inte  farliga här.


Här visar jag det med överlack, men det var nästan finare utan överlack på. Då fick det en lite mattare yta som påminde lite om borstat stål, och jag tyckte det såg rätt trevligt ut. Men, på grund av tidsbristen som sagt, så fick snabbtorkande överlack åka på och det var väl inte fy skam det heller.


Så nja, trots bra formula och sådär så blir det inte någon storfavorit hos mig. Kändes lite meh hela tiden när jag bar det, både på grund av finish och färg. Förmodligen så avslöjar lacket varenda skavank i nageln också, om man inte har något lack under som jag har nu. Men gissningsvis så är detta lack bra till stämpling och sådant då det är såpass täckande. Nu har jag inte testat det ännu, men någon gång kanske jag ger mig på att börja stämpla så kan ju ett sådant här lack vara bra att ha i samlingen!

1 kommentar:

  1. kan bli rätt snyggt med vit eller svart stämpling på...

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!