2014-04-03

China Glaze - Dandy Lyin' Around + Models Own - Sea Spray

Jag brukar väldigt sällan bära vita lack för sig själva utan mest bara ha dem som bas för annat, t.ex. nail art eller som underlag för skirare lack. Är det något speciellt med dem så kan jag däremot tänka mig att bära dem, som exempelvis detta, Dandy Lyin' Around från China Glaze, som har en mjuk känsla (inte Tip-Ex-vitt) och fint skimmer i sig.


Detta lack kom med förra årets vårkollektion, Avant Garden. Tycker ändå att det funkar året om, kan ju lika gärna vara en daggstänkt liljekonvalj (nog för att dandelion = maskros, men ändå) som snötäckta vidder. Formulan var helt okej, lite tjockare än China Glaze vanligtvis brukar vara men det funkade bra att måla med. På bilderna har jag tre lager, då är det så gott som opakt men man kan ana en viss transparens i detta. Det var faktiskt fint med bara två lager också, då blev det lite skirare men på ett väldigt lätt och fint sätt. Jag brukar vanligtvis inte gilla att se någon VNL men med detta så var det fint ändå. Upplevde inte att det blev strimmigt eller fläckigt heller.


Inne på andra dagens användning så bestämde jag mig för att piffa till det lite. Testade glitterlacket från Models Own som jag fick i marsboxen från Glossybox. Det saknade ju namn, men efter lite researchande så kom jag fram till att detta måste heta Sea Spray och kom egentligen i något duopack tillsammans med ett blått lack. Det fick bli en accentnagel på varje hand med glittret på.


Sea Spray består av små kopparfärgade glitter, små silverfärgade strängglitter, pyttesmå prismatiska mikroglitter samt prismatiska "romber" eller vad man nu ska kalla dem. Alltihop i en klar bas. Lacket är väldigt glittertätt och jag har lagt ett lager ovanpå Dandy Lyin' Around på bilderna.


Lacket är lätthanterligt och det är inte svårt att få upp de större glitterbitarna. Lätt att sprida ut på nageln och få det jämnt. Torkar väldigt snabbt. Här har jag inget överlack på, men drog på ett lager Seche Vite efteråt. Det räcker för att täcka de mindre glittren, men hörnen på några av romberna vill fortfarande sticka upp och fastna i saker. Skulle nog behöva åtminstone ett lager till för att få det helt slätt. 

Jag är delad till de kopparfärgade glittren, de var så mörka i kontrast till de övriga ljusa glittren. Men jag tror att det kanske kan göra sig bättre över en mörkare färg än vitt, så det inte blir sån stor kontrast mellan dem och basfärgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!