2014-04-30

Depend - 395

Hej och glad valborg på er! Vet inte om det blir så mycket firande för min del, det känns mest bara ruggigt och kallt ute (snöar för tillfället) så vi får se hur det blir.

Även om våren tog en liten paus så låtsas jag som ingenting och kör lite våriga färger på naglarna. Detta är Depend 395 som kom med årets vårkollektion, ett korallrött crellylack med bra egenskaper.


Ni ser två lager här och då är det inte helt opakt, men jag gillade den lite halvtransparenta känslan över det. Tyvärr hade min flaska en defekt och spretig pensel, så det var lite svårt att måla med utan att kladda. I övrigt så var formulan bra, lite tjock som Depends lack brukar vara, men lätt att måla med och den jämnade ut sig väldigt bra. Vill man bara ha ett lager för ännu mer transparens så går det bra också eftersom det första lagret inte blev strimmigt eller ojämnt på något sätt. 


Ibland tycker jag den drar mer mot rosa och ibland ser den mer orange ut, det beror lite på ljusförhållandena. Bilderna är från imorse och då har jag haft lacket ett dygn eller så, därav lite tipwear och repor. Har lite problem med topplacket också, provar Orly Sec 'n Dry just nu men jag är inte alls särskilt förtjust. Det torkar ganska långsamt, ger en yta som inte alls är särskilt glansig, och ibland gör det så att lacket spricker mitt på nageln och ser jättefult ut.


Allt som allt så är jag väldigt förtjust i 395, en riktigt trevlig och somrig nyans och en av de tre godbitar jag knep från årets vårkollektion. Detta finns förmodligen fortfarande kvar i butik, och kostar som vanligt 25 kr för 5 ml.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!