2014-04-02

Dagens nuna med UD Naked

...fast det är egentligen gårdagens. Tänkte jag skulle varva med en sminkning för en gångs skull så jag inte enbart visar naglar. Var igår sugen på röda läppar och parade ihop det med en enklare ögonmakeup med vingad eyeliner.


Alla skuggorna är från Urban Decays Naked-palett. Skimriga ljusa Virgin över det rörliga locket, samt Naked och Buck i globlinjen för mjuk definition. Lite Virgin lätt suddad upp på brynbenet också. Sen en rätt tjock vingad liner på det, använde en svart gelliner från Maybelline, men den var helt torkad och skruttig (hängt med ett par år) så jag slängde den efter användandet för den var inte så lätt att måla med längre. Får köpa en ny - någon som sitter på ett bra tips på gelliner eller motsvarande? :)

Läppstiftet är förmodligen ett av de största budgetfynd jag gjort. Det heter Pillar Box och kommer från brittiska budgetmärket W7, tror jag betalade typ 10-15 kr för detta. Det är ett matt rött stift med bra tryck i färgen och så håller det väldigt bra hela dagen (det klarade till och med hamburgerätning!). Hade förvisso grundat med en läppenna också och det bidrar ju såklart till hållbarheten, men det har jag å andra sidan under alla mina väldigt färgade läppstift. Stiftet är dock väldigt torrt, det "glider" liksom inte på läpparna utan vill fastna, men det är inte omöjligt att måla med. Kan acceptera detta till det låga priset.


Rouget kommer från Clinique och heter Bashful Plum, fast jag tycker det är mer brunrosa snarare än plommonfärgat. Inte så smickrande färg i dosan kanske, men blir väldigt fin på huden. Tyvärr syns ju typ inget av det på bilden för min inte så jättebra mobilkamera vill liksom tvätta ur alla färger en aning. Men men.

Tänkte att jag går inte in närmare på foundation, ögonbrynspenna, mascara, shading osv eftersom de flesta har sina egna favoriter på de områdena ändå. :)

3 kommentarer:

  1. Väldigt fräsch snygg ögonmake och läckert med de röda läpparna! Nu har jag faktiskt använt kakeyeliner mer än gel på sistone, men är det gel du vill ha så tycker jag att Mac Fluidline är bra, dock avråder jag från de skimriga, jag gillar endast de matta. Clinique Brush On Cream Eyeliner är ännu lite bättre men säljs inte i Sverige längre. Är du intresserad av att testa kakeyeliner så rekommenderar jag Ben Nyes, förslagsvis mixad med deras LiquiSet för att förbättra hållbarheten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack så mycket för tipsen :) Var lite sugen att prova kakeyeliner, kollade lite på Make Up Stores Cake eyeliner, men Ben Nyes kanske är bättre? Var får man tag på det märket?

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!