2014-04-12

OPI - The Spy Who Loved Me

Jag och Christian har haft en rätt effektiv lördagsförmiddag här hemma. Tvättat kläder, tvättat bilen, rensat vattenlåset i handfatet på toaletten, varit på en kortare löptur, och sist men inte minst så har jag hunnit måla om naglarna också, eftersom jag lyckades bryta en nagel igår och då chippade lacket också och det såg allmänt bedrövligt ut.

Har varit sugen på röda naglar nu ett tag men har haft dåligt med röda lack i otestat-lådan och har velat gå igenom de lacken först. Ikväll ska vi dock ut och äta på lite finare restaurang för att fira vår 1-årsdag tillsammans och då bestämde jag mig för att köra på röda naglar, som jag alltid känner mig klassiskt snygg i. Valet föll på The Spy Who Loved Me, som kom med OPIs vinter-/julkollektion Skyfall 2012. Jag köpte ett sånt där pack med 4 minilack från kollektionen då och var inte besviken med någon av dem.



The Spy Who Loved Me är ett lite jellyaktigt julrött lack med guldfärgat glassfleck-skimmer. Väldigt fint! På bilderna har jag två lager, då kan man ana lite VNL i vissa ljus men det är ingenting som stör mig.



Skimret ger lacket väldigt fint djup som inte riktigt görs rättvisa på mina bilder. Dock hade jag önskat att det hade synts tydligare att det var guldfärgat - det drunknar lite i den röda basen och ser inte direkt guldigt ut på naglarna. I flaskan syns det desto tydligare (men ha överseende med hur döda mina händer såg ut i det här ljuset!):


Bra formula på lacket, flyter ut fint på nageln och lätt att måla med, trots att jag inte är jätteförtjust i miniborsten på de här små flaskorna. Även om det kom med en julkollektion, och självfallet funkar utmärkt till jul, så är det lika fint i april också. Allt som allt ett riktigt trevligt lack!

1 kommentar:

  1. Denna är fin. Hade detta som mini men gav bort flaskan, funderar på att köpa fullstor av den ist ;)

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!