2014-04-06

Darling Diva Polish - Little Red Corvette

Idag skulle jag först vara med på Nail Art Sunday hos LeLack med en Game of Thrones-inspirerad nail art då säsong 4 har premiär idag, men den blev så urbota misslyckad och ful så jag orkar inte ens publicera bilderna på den. Så det fick vara! Orkade inte göra någon ny nail art heller då jag ska iväg på stan och göra lite ärenden under dagen, så nu publicerar jag (ganska dåliga) bilder på ett väldigt vackert lack istället, Little Red Corvette från Darling Diva Polish.


Little Red Corvette är ett glitterlack som består av röda, lila, rosa och orange glitter i en röd jellybas. Det gnistrar och glimmar och har otroligt mycket djup, jag blev alldeles hänförd av mina naglar när jag bar det och fick även flera komplimanger för det. Här har jag två lager Little Red Corvette ovanpå ett rött skimmerlack (Satin från Mavala), då jag inte var säker på att det gick att få det täckande på egen hand. Två lager överlack också för att få det någorlunda slätt för att verkligen få glittren att komma till sin rätt. Då var det fortfarande lite ojämnt, men fullt dugligt för mig.

En suddig bild också för att ni ska få en uppfattning om glöden i detta:


Otroligt vackert lack och jag förstår att det är älskat av många. Väldigt glad att jag köpte det! Som sagt så visar inte mina bilder det i all dess prakt, Sminkan däremot har gjort ett väldigt bra jobb med att fånga det, så kolla in hos henne vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!