2014-04-29

Glossybox April - Spring beauty prep

Just som jag och en vän till mig satt på föreläsningen imorse och beklagade oss över att det dröjde så med månadens Glossyboxar så damp min aprilbox ned i min brevlåda. Gjorde i alla fall denna regn- och snöruskiga bakslagsdag lite roligare! Månadens box hade temat "Spring beauty prep" och ska fokusera på produkter som "vårstädar" hyn och framför allt läpparna. Vi tar väl och kikar lite på innehållet rätt och slätt:


I min box fick jag:
  • LdB Fun and Fabulous Body Lotion i doften "Wild strawberries & Cocoa Butter" (250 ml, fullsize)
  • Emite Make Up Lip Brush "L312"
  • L'Oréal Paris Nude Magique Blur Cream (25 ml, fullsize)
  • Yu-Be Moisturizing Skin Cream (provtub på 3g, ordinarie storlek är 33g)
  • Être Belle Liplift Peel (15 ml, fullsize)
Först kände jag mig lite besviken över boxen, men det gick över. Mycket fullsizeprodukter i denna box, och det är ju alltid kul. Body lotionen från LdB är lätt och fräsch i konsistensen och den doftar väldigt gott, så trots att jag har typ 300 body lotions så ska den bli kul att testa. Krämen från Yu-Be ska vara väldigt djupt återfuktande och användas på kropp, ansikte och läppar. Jag har dock inte så mycket problem med varken torr hud eller torra läppar såhär framåt vår och sommar, så det hade nog passat bättre om jag fått den i vintras. Nåja.

Läppensel är alltid bra och den som jag fick i boxen nu ser tunn och fin ut, så får se hur resultatet blir med den. Läppeeling har jag heller aldrig provat förr, kanske den också hade varit bättre i vintras då jag hade väldigt fnasiga läppar, men ska bli kul att testa den i alla fall. Blur Creamen från L'Oréal har jag läst lite om och vad jag förstår ska den främst användas som primer. Jag har oftast bara primer till fest så det är inte någon rykande åtgång på dem här hos mig, men hittar jag en primer som funkar riktigt bra så är det ju roligt, då jag lätt blir blank i ansiktet och sminket kladdar ut sig under kvällen.


Ni som prenumererar, vad fick ni i era boxar? Känner ni er nöjda med månadens box?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!