2014-04-24

Loréal - Le Vernis Top Coats "Confettis"

Idag visar jag ett lack som jag bar förra veckan. Loréal släppte ett antal effektlack under namnen Le Vernis Top Coats för ett litet tag sedan, som är tänkta att bäras ovanpå andra lack. Detta är ett av dem, Confettis.


Confettis består av matta svarta och vita hexglitter i olika storlekar, samt lite ljusblått skimmer som för det mesta inte syns, alltihop i en klar bas. Här har jag ett lager över Greek Mosaik som jag visade förra veckan. Glittren var ganska lätta att sprida ut och få jämna, fast de lite större glittren var ibland lite besvärliga att få att släppa från penseln. Dock inte så svårt att det orsakade några större problem, jag fick vara lite mindre lätt på handen och "trycka dit" dem bara.

Solljus
Upplevde inte att glittren blev särskilt knottriga, utan de låg slätt på nageln och behövde bara ett lager överlack för att kännas helt släta. Gillade verkligen effekten av detta, har varit väldigt förtjust i matta glitter på sistone och är glad att "vanliga" märken börjar haka på dessa trender. Detta är väldigt versatilt också, det går ju att lägga över nästan vilken färg som helst och jag är sugen på att prova fler färgkombinationer med detta. Synd att flaskan är så liten bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!