2015-01-03

Catrice - Get the Blues

I Thailand hittade jag en Boots-butik och passade på att shoppa lite märken som inte finns i Sverige. Catrice var ett av dem, ett märke jag aldrig tidigare provat men hört en del gott om. Detta är Get the Blues, ett duokromt lack med en gråaktig bas, som skiftar mellan teal och lila och kanske lite blått i vissa vinklar med. Tycker överlag det ser mer grönaktigt ut än blått, så namnet är kanske en aning vilseledande. Lacket är dock fint ändå!

Två lager på mina bilder. Penseln var lite konstig, den såg ut att vara en aning defekt för den var skuren lite snett och vint, jag hoppas inte Catrices andra penslar ser ut så. Gick att måla med i alla fall utan alltför mycket kladd. Lacket var lite oförlåtande på första lagret, gick jag över samma ställe flera gånger med penseln så ville lacket försvinna, men lager två gick smärtfritt. Kanske berodde på mitt baslack. Sista bilden är en mobilbild, verkar som att den var bättre på att fånga färgskiftningen än min kamera!




English:
I found a Boots store in Thailand which carried some brands that we don't have in Sweden, and Catrice was one of them. This is the first polish I've tried from the brand, and I'm pretty impressed! Get the Blues is a nice duochrome with a greyish base that shifts from purple to teal, and maybe some blue as well from extreme angles. Two coats, okay formula but I did get some bald spots when I went over the same place twice on the first coat. Don't know if it had something to do with my base coat, because I had no problems with the second coat. Overall I like this polish, and I'm curious to try the rest of the Catrice polishes that I purchased.

8 kommentarer:

  1. Men åh, superläckert! Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som ett bra köp :) Tack, detsamma!

      Radera
  2. Mycket vackert och fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gjort på bloggen din! Jag har inte varit in på länge...
    Snyggt lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket, vad glad jag blir! :)

      Radera
  4. This is so gorgeous and it has a wonderful shift :-D I wish we could get Catrice in Scotland be we can't :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes the shift was stronger than I had expected actually! :) Oh that's too bad, we can't get it in Sweden either unfortunately :(

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!