2015-01-08

Different Dimension - Dragula

Torsdag igen, snart lider även denna vecka mot sitt slut. Jag känner mig helt dagvill nu när jag dels varit ledig länge, och dels har det varit massa röda dagar kors och tvärs i veckorna. Idag gick dessutom min klocka sönder så nu blev allt ännu mera kaos. Kommer kanske i fas lagom till nästa nyår ;) Lacket jag visar idag är också lite i fel säsong kanske, då det är från en Halloweenkollektion, Different Dimensions Spooky Spooky-kollektion från 2014 närmare bestämt. Dragula var det lack som lockade mig mest från kollektionen och det som fick mig att beställa från DD från första början, och sen blev det stående i ett antal månader innan det användes sist av alla lacken i beställningen... varför blir det alltid så?

Dragula är hur som helst ett toppenfint lack. Små matta svarta glitter och små prismatiska orangea glitter i skirt orange jellybas. Fullproppat med glitter, och ger bra täckning på två lager, men tyvärr är lacket supertjockt och även rätt klistrigt i konsistensen så det är lite besvärligt att måla på. Kanske lite thinner kan hjälpa. Det torkar rätt knöligt också, jag drog på två lager överlack men det blev ändå inte slätt, kan vara bra att veta ifall ni är kinkiga med sådant. Borttagningen var besvärlig (som väntat) med glitter överallt, men trots lite problem så gillar jag ändå detta lack! Glittrar riktigt fint, vilket inte riktigt kommer till sin rätt på bild!





Slightly blurry photo so you can see some of its sparklyness :D
English:
Thursday again, I've completely lost track of the days lately! And today I broke my watch so now I won't be able to keep track of the time either... And because of that I'm showing you a Halloween polish in January :) This is Dragula, from Different Dimension's Halloween collection Spooky Spooky which was released in 2014. Filled to the brim with tiny matte black glitters and super sparkly prismatic orange glitters in an orange jelly base. The formula was not so good, it did cover in two coats but the polish was very thick and felt somewhat sticky when I tried to apply it. Maybe some thinner will help. It dried down to a pretty gritty surface, I'm wearing two coats of topcoat in my pictures but it could probably use 1-2 more to get it completely smooth. Removal was a pain, glitter everywhere! But despite the formula and application issues, I still like this polish a lot. Very sparkly and pretty, unfortunately it does not really show in my pictures.

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag gillade det väldigt mycket :)

      Radera
  2. It's really nice and I like the sparkles! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is, so much better in real life than on my pictures though :)

      Radera
  3. Tycker du fått till bra bilder på det! Gnistrar fint, sen så känns det som att det faktiskt går att använda fler gånger än enbart halloween. Känns liksom eldigt och glödande på något vis. Jag gör förresten samma med många inköp. Man kan ha hypat hur länge som helst på ett lack, sen blir det liggande i ett halvår eller tom år innan man kommer sig för att använda det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja väl på naglarna känns det inte per automatik som ett Halloweenlack, även om jag förvisso förknippar det en del med hösten. Men visst går det att använda året runt :) Haha, ja visst är det märkligt!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!