2015-01-02

Misa - Eye Candy

Det blev visst ett till inlägg idag! Detta lack tog mig med storm när jag målade på det, och jag kan ändå vara ganska svårflörtad när det gäller röda lack. Eye Candy kom med Misas höstkollektion Blink of an Eye 2013, och är ett fantastiskt vackert skimmerlack. Det torkar satinmatt (se första bilden) men blir ungefär tusen gånger vackrare med överlack på, då det får ett magiskt fint djup och glöd. Satt och gjorde små glädjerop medan jag målade på överlacket! Mina bilder kan nog inte göra det helt och hållet rättvisa, men jag gör ett försök! Lite bildspam nu alltså.

Without topcoat





Täcker nästan helt på ett lager men här har jag två. Mycket bra formula också, väldigt lätt att få jämnt. Jag föredrar det helt klart med överlack på, även om jag inte tycker satinfinishen är så dum den heller. Det enda jag har att klaga på är att jag inte köpte detta direkt när det släpptes. :)

English:
Another post today! This polish really took me by storm. It's called Eye Candy and was released with Misa's fall collection of 2013, Blink of an Eye. A lovely red shimmer which dries to a satin finish, shown in the first picture without top coat, but it really comes to life when you apply top coat to it. The depth and glow is amazing! Great formula as well, very opaque and pretty much a one coater, but I've applied two coats in my pictures. My only complaint is that I did not buy it right away in 2013 when it was released... :)

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen en fantastisk röd! Och är helt enig med att topplack är ett måste. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbar! Ja topplacket gör verkligen susen :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!