2015-01-26

Depend - 428

Måndag igen, morgontrött var jag idag och vädret är kasst, blötsnö och blåst och allmänt ruggigt. En sådan dag då jag helst hade velat sitta hopkrupen under filten i soffan med en kopp te! Nåja, var till skolan en sväng här på morgonen och snart ska jag åka och jobba. Naglarna är fina i alla fall och kan muntra upp mig! ,

Jag var inne i stan förra veckan och letade efter Depends vårkollektion, på Kicks hade de inte ens hört talas om att en sådan skulle komma in och på Åhléns gapade det tomt, då gav jag upp. Så for vi och skulle storhandla på fredagen, och trogna Ica Maxi hade minsann fått in dem! Fem lack från kollektionen inhandlades, bland annat detta, nr 428. Jag har inte så mycket vårkänslor ännu (full vinter här så långt ögat når) men detta känns mer som ett vinterlack än ett vårlack tycker jag. Mörkblå, glansig jelly med silvriga mikroglitter. Härligt djup och riktigt snyggt, tyckte det var lite tjockt och kladdigt i konsistensen dock men inte så det blev några större problem. Två lager på mina bilder! Ber om ursäkt för lite tipwear, jag målade på det igår men fotade inte förrän nu. Detta är mitt bidrag till Blå Måndag hos Emelie!







English:
Monday again, this morning I was really tired and did not want to leave the bed. The weather's awful too, really windy and snowy and it just makes me want to cuddle up indoors with a cup of tea. Unfortunately that wasn't an option. At least my nails can cheer me up a bit!

This is one of the polishes from Depend's spring collection, number 428. It does not look like it belongs to a spring collection, but I like it still. Dark blue, shiny jelly with silver microglitters with a nice depth, and it's a lovely shade of blue. It was a bit thick and a bit messy to work with, but not so much that it made application impossible. Two coats in my photos. Sorry about the tipwear, I wore this for about a day without taking pictures.

17 kommentarer:

  1. Åh så fint! Köpte själv det häromdagen på mitt ICA Maxi, det är det enda jag köpt från vårkollektionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt! Jag har inte riktigt kommit in i vårpastellsuget ännu, men tyckte ändå några av lacken tilltalade mig.

      Radera
  2. This is a really pretty blue jelly and I like the glittery bits :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Not very springlike but it's pretty nice :)

      Radera
  3. Superfin blå, älskar djupet i det! Känner verkligen igen mig i det där om att butikerna i stan inte har någon aning om nya kollektioner haha, men jag antar att det är sånt man får ta om man bor i Norrland! :/ Var mer exakt bor du, om du är bekväm med att lämna ut det? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur! Jobbigt liv att vara lacknörd i Norrland ;) Jag bor i Luleå! Åtminstone fram till sommaren då jag (förhoppningsvis) blir färdig på universitetet :) Bor du också här i krokarna?

      Radera
    2. Åh okej! Själv bor jag i Nordmaling men går gymnasiet i Umeå så det är där jag hänger om dagarna ;) var har du tänkt flytta efter din examen?

      Radera
    3. Jaha okej :) Då var det en bit bort ändå. Jag vet inte säkert ännu, det beror väl lite på var jag och min pojkvän hittar jobb och bostad, men just nu lutar det åt Stockholm eller Göteborg kanske då det dels finns fler jobb i större städer och vi dels har vänner och släktingar i båda städerna. Tiden får utvisa det :)

      Radera
  4. Vilka fina bilder! Himla bra lackval ;)

    SvaraRadera
  5. Så otroligt snyggt!! Måste titta efter det i affärerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag, jag gillade det väldigt mycket!

      Radera
  6. Den är fin men jag håller med om att det inte skriker vår om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä inte så mycket vårkänsla kanske, men jag håller nog kvar vid de mörkare vinterfärgerna ett tag till :)

      Radera
  7. Vad fint det är :)
    Tack för att du var med på blå måndag och jag ber om ursäkt över att jag inte kunnat kolla in bidraget förrän nu. Kram

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!