2015-01-29

OPI - How Great is Your Dane?

Hej igen! Jag är lite dålig på att blogga regelbundet just nu, har ganska mycket att göra och då tappar jag lusten lite grann. Någon annan som brukar känna så? Tornar det upp sig för mycket saker framför mig så känner jag ibland att jag har så mycket att göra att jag gör... ingenting. Och blir ännu mer stressad till nästa dag, haha.


Nå men bloggen ska inte vara ett måste utan ett trevligt avbrott, och då tar jag det när jag känner att jag vill och har tid. Idag visar jag gamla och inte så bra bilder (från slutet av september!) på How Great is Your Dane? från OPIs Nordic-kollektion. Försöker tömma bort lite saker ur arkivet, det är lätt att en massa bilder hamnar där och glöms bort! Det är i alla fall ett ganska mörkt brunt cremelack med en lite kall, grå ton i sig. Lite flammig på första lagret, jämnade ut sig rätt bra på två. Någon nagel såg lite kal ut och kanske hade behöt ett tredje lager, men det orkade jag inte åtgärda då jag skulle pynta det med lite höstprickar då. Gillade verkligen färgen på detta!




English:
Hey guys! I haven't been keeping up so well with blogging lately, feels like I've got a lot to do and the blog does not become my highest priority then. Sometimes I feel that if I have too much to do, I end up doing nothing at all (which is fairly counterproductive...), does anyone else recognize that problem? Would be better if I could cross a few things off my to-do list instead!

Anyway, the blog is not supposed to be a boring chore, so I will post stuff when I feel like I have the time and energy to do so :) Today I'm showing you super old (and not very good) photos of How Great is Your Dane? from the OPI Nordic collection, which I wore back in September(!). A dark brown creme with a cool, sort of grey undertone. A bit patchy on the first coat but evened out nicely with a second. Some nails might have needed a third coat as well but I didn't bother with that, since I turned this into a fall-themed dotticure instead (blogpost in Swedish only, sorry). I really liked wearing this colour!

8 kommentarer:

  1. Haha, jag brukar också skjuta saker framför mig. Lustigt det där, när man har massor att göra men i stället gör man ingenting. Men rätt tänkt att bara blogga när du har lust. Jag gillar det här lacket! Fint och bra till diverse nail art. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är rätt dumt egentligen! Och aldrig lär jag mig ;) Ja det är en trevlig basfärg!

      Radera
  2. These things happen don't they! Sometimes I don't feel like doing it either or even painting my nails :-O

    This looks really nice on you and I like the nail art you did with it :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know right! I recognize that, I love doing my nails but sometimes I just don't feel like it at all :p Thank you!

      Radera
  3. Jag gillar den här typen av bruna lack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, har fått för mig att jag ogillat brunt förr, men jag börjar gilla det mer och mer :)

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!