2015-01-05

W7 - "Metallic Blue"

God förmiddag på er! Måndag och åter till verkligheten, idag sitter jag ordentligt med skolarbete för första gången på ganska exakt en månad. Har varit grymt skönt och välbehövligt med ledighet, men nu är det bara att dra upp tempot igen och jag känner mig minst sagt trögstartad och okoncentrerad... Men måndag som sagt, och blå är den, så kika in hos makeupbyblowfish för att se mer blått idag! Jag var ju lite dum igår och bloggade upp ett blått lack ur arkivet som jag kanske borde sparat till idag. Nåväl, jag grävde fram ett till lack ur obloggat-arkivet och det får duga idag, anskrämliga bilder till trots.

Detta är ett lack från brittiska budgetmärket W7, jag köpte ett pack med 4 st minilack för ungefär hundra år sedan och då var detta ett av dem. De har inga namn, det enda som står på boxen är "Metallic minis" så jag har i ett anfall av ypperlig kreativitet döpt detta till Metallic Blue. Ett foillack snarare än ett metalliclack, isigt ljusblått med mycket silver i sig. Rätt ojämn i applicering men blev rätt okej efter tre lager. Foilpartiklarna är dock väldigt grova, så finishen känns lite ruggad på något vis. Tror jag hade gillat det mer om det vore lite mer finmalet. Men alla lack kan ju inte vara favoriter :)



English:
Monday again and back to reality for me, I haven't done any school work in about a month due to vacation and holidays so I feel a bit slow started right now. Today is also Blue Monday over at Makeupbyblowfish! Today I'm showing you some crappy pictures of a polish that did not make me overly excited. I bought a pack of "Metallic Minis" from British budget brand W7 a long time ago, and they don't have any names so I creatively named this Metallic Blue... A foil rather than a metallic polish though, icy blue with lots of silver in it. This is three coats, it was quite patchy at first but evened out eventually. The foil particles are rather large, so the finish feels almost rugged in a way, it feels smooth to the touch but does not really look like it to me. I would have preferred smaller particles and a smoother finish, but oh well, not all polishes can become favourites :)

14 kommentarer:

  1. Vilken vacker, isig nyans! Visst känns det lite trögt att komma tillbaka till verkligheten, men jag är ändå mystiskt peppad. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyansen är rätt fin, hade gärna sett den i en lite finare finish bara :) Jo visst är det både kul och lite trögt på samma gång!

      Radera
  2. Tycker att det är fint, isigt liksom. Och fint ombyte du gjort på bloggens layout! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det passar väldigt bra såhär på vintern! Tack så mycket! :D

      Radera
  3. This is really pretty, I do like the W7 polishes :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. I've only tried a few of them (since they are pretty hard to come by in Sweden) but overall I liked the ones I've tried so far :)

      Radera
  4. Har svårt för foil men nyansen var fin :)
    Tack för att du var med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja foil kan vara lite på gott och ont! Håller med :) Tack själv för att du håller i det!

      Radera
  5. Gillar nyansen. Den är ju väldigt inne nu med alla Frozen-naglar ;) den går nog att göra nån kul nailart med =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant, tänkte jag inte på :)

      Radera
  6. Jag är i vanliga fall inget stort fan av varken foil eller metallic-lack men den här färgen var verkligen superfin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plötsligt händer det ;) Det är inte mina favoritfinishar heller, men ibland lyckas man hitta något som funkar rätt bra!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!