2015-01-25

Catrice - Purple Reign

Ett till av Catrice-lacken jag köpte på semestern. Purple Reign är en ganska mörk, varm lila med blått iridiserande skimmer/flecks i. Det såg mycket lovande ut i flaskan men tyvärr drunknar skimret ganska mycket i den lila basen när det målas på naglarna och det blev inte alls lika fint som jag hade hoppats. Formulan var rätt okej, ganska lätt att måla med och täckte på två lager, fast jag är inte jätteförtjust i Catrices pensel, den är lite för bred och samtidigt yvig på något vis. Det torkade inte helt slätt heller, och trots att jag hade ett lager överlack på så ser det ändå lite knöligt och halvmatt ut på mina bilder. Vet inte om det var något fel på mitt överlack eller något... Bör tillägga att det var rätt omöjligt att få bra bilder på detta, i verkligheten syntes skimret åtminstone lite mer än vad som framgår på mina bilder! Sammanfattningsvis blev detta lite av ett mellanlack för mig. Den lila färgen är rätt fin, men blev ändå rätt besviken på avsaknaden av skimmer på naglarna.

On a side note så har jag öppnat ett separat Instagramkonto för denna blogg! Har tidigare använt mitt privata konto så smått men jag separerade dem nu, dels för att inte så många människor i mitt privatliv är så intresserade av lackbilder, dels för att människor i lackvärlden kanske inte är så intresserade av mina privatbilder :) Ni hittar mig där under användarnamnet @nailsandallthatjazz (eller använd länken i högerspalten)!





English:
Here's another one of the Catrice polishes I bought on my vacation. Purple Reign is a fairly dark, warm-toned purple with iridescent blue shimmer in it. It looked really interesting in the bottle but falls a bit flat on the nails for me - the shimmer drowned slightly in the purple base and it did not look as nice as I had expected. Formula wise it was pretty okay, easy to apply and covered in two coats, but I'm not super fond of the brush. It didn't dry down completely smooth either, and as you can see in my pictures, not even a coat of top coat helped smooth it out. It still looks a bit dull and not glassy smooth, not sure if it was something wrong with my TC or something. I should add that the blue shimmer was more visible irl than in my photos, I had a hard time capturing this.

On a side note: I started an Instagram account for this blog, you can find me there under the username @nailsandallthatjazz! Or use the link in the blog description :)

8 kommentarer:

  1. Härlig blå verkligen. Hittade dig minsann på IG. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt okej ändå :) Ja, vad kul, hade missat att du fanns där med!

      Radera
  2. Jag tycker det ser fint ut, läckert skimmer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är egentligen inte något fel på det, men det lovade lite mer än det höll så att säga ;)

      Radera
  3. Det ser jättefint ut! Jag gillar skimret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade bara önskat att det vore lite tydligare på naglarna!

      Radera
  4. Gorgeous purple, pity the shimmer didn't really show. It does look good in the bottle :-)

    I don't have Instagram or I'd have followed you! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is a nice purple, just a bit disappointed with the shimmer :) Haha oh, that's a pity, but thank you anyway!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!