2015-01-13

OPI - Embrace the Gray and some new stuff

Igår damp det ner ett paket från Nailsupplies i min brevlåda med både gamla godingar och nyare lack. Tänkte visa er ett av dem idag, Embrace the Gray från OPIs Fifty Shades of Grey-kollektion som släppts nu i januari. Jag är inte alls intresserad av vare sig filmen eller böckerna, har förvisso inte läst dem men planerar inte att göra det heller. Däremot gillar jag gråa lack väldigt mycket, så jag köpte på mig tre av de sex lacken ur kollektionen (bild på hela köpet längst ned i inlägget). Embrace the Gray är i alla fall det mellangrå av de tre grå cremelacken i kollektionen, och är en trevlig bekantskap. Utmärkt formula, hamnar precis där jag vill ha det, och täcker fint på två lager. Torkar en gnutta mörkare än i flaskan. Stilrent och snyggt tycker jag! Lite stör jag mig på att de stavat grey/gray olika i kollektionsnamnet och lacknamnet, vet inte om det är någon mening bakom det eller om det bara är ett misstag?




English:
Yesterday my order from Nailsupplies.us arrived, with both old and new polishes. One of them was Embrace the Gray from OPI's Fifty Shades of Grey collection, which I'm showing you today. I'm not at all interested in the whole Fifty Shades thing, I haven't read the books and do not plan on doing so either, but I love wearing grey on my nails so I purchased three of the six polishes from the collection! Embrace the Gray is a lovely grey creme with an awesome formula, two easy coats without any issues whatsoever. Dries a little bit darker than bottle color. Looks nice and sophisticated I think! The only thing that bothers me is their inconsistency with the spelling of grey/gray, don't know if there's a reason for this or if it's just a mistake.

Here are all the polishes I purchased!


  • Orly Mirrorball, Ablaze
  • China Glaze Four Leaf Clover, Fancy Pants, Pool Party (NOT colour accurate in this picture!)
  • OPI Embrace the Gray, Shine for Me, Cement the Deal, Mod About You 
  • Cuccio Colour Nantucket Navy

8 kommentarer:

  1. Nu kommer lilla engelskanörden i mig fram... Att det stavas grEy i kollektionsnamnet beror på att det är så han heter i böckerna, som för övrigt är ganska kassa. Det är alltså hans namn, Christian Grey, som namngett hela tjottafräset. Att det sedan stavas grAy i lacknamnen är för att det är så de stavar det i USA. Eller som jag fått lära mig: England = grEy, America = grAy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah då förstår jag! Hade koll på brittisk/amerikansk stavning men kopplade inte att han hette Grey i efternamn :) Har inte någon koll alls på böckerna, tur att någon har det :) Tack!

      Radera
  2. Vilken fin haul! Embrace The Gray ser fin ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ska bli spännande att prova alla även om jag brukar vara rätt långsam på att göra det... ;) Ja den var en trevlig bekantskap!

      Radera
  3. Säger som Nailtastic, fin haul! Jag kommer köpa alla sex lack ur kollektionen tror jag, gillar böckerna och är sugen på filmerna hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha på ett sätt så tackar nog min plånbok mig för att jag inte gillar hela Fifty Shades-grejen, så slapp jag köpa alla lacken bara för den skull ;)

      Radera
  4. What a nice grey - looks really good on you :-)

    Nice haul. :-)

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!