2015-01-09

MIYO - Snowflakes

Härliga fredag! Eftermiddagen ägnades åt att presentera vårt slutprojekt i en av våra kurser, det gick över förväntan och jag kände att jag fick en bra start på helgen! Har ni några speciella planer i helgen? Jag ska plugga lite, och imorgon vankas det spelkväll med några vänner :)

Flakies är ju på tapeten igen och idag visar jag ett flakelack som är nytt i samlingen. Antalet flakies i mina gömmor har nu alltså ökat med 100%, ser man på ;) Jag gillar den här typen av lack, det är inte det, men de har ju inte varit så populära/vanliga på ett antal år. Det här kommer från MIYO och heter Snowflakes, jag har lagt två lager över mörklila Viking in a Vinter Vonderland från OPI som ni får se på egen hand en annan dag. Flakesen skiftar mestadels mellan rödorange och grönt, kanske lite gulguldiga toner däremellan också. Superfint tycker jag! Måste definitivt skaffa lite fler flakies. Just detta köpte jag på eleven.se för 39 kr, finns fortfarande kvar där om någon är intresserad.

Lite bildspam nu då!








English:
Finally Friday! This afternoon was spent presenting our final project for one of our courses, it went better than expected and I felt like this weekend really started in a good way! Do you have any plans this weekend? I will do some school work, and tomorrow it's game night with a couple of friends :)

Flakies seem to become more popular again, and today I'm showing you a flakie polish that I recently purchased - a 100% increase of flakies in my stash ;) I like these types of polishes, but they haven't been very popular lately (until now that is) so I haven't really seen them much during the last few years. But I'm glad they're back! This one is from the brand MIYO and it's called Snowflakes, I've applied two coats over a dark purple (Viking in a Vinter Vonderland from OPI, I will show that polish on its own some day soon). The flakes shift mostly between a reddish orange and green, perhaps some yellow/golden shades in between too. Very pretty I think!

8 kommentarer:

  1. Flakies är kul för de brukar se så väldigt olika ut beroende på vad man har under. Det där var en härlig kombo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller med, de är rätt versatila! Tack, jag gillade den med :)

      Radera
  2. Jag älskar flakes men bär det väldigt sällan! Jättefin kombination :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag undrar lite varför jag inte äger fler, men får väl råda bot på det snart :)

      Radera
  3. This one is really nice :-D I do like flakies and own a good few. They are so versatile and look stunning. This one has a great shift :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love their versatility, they can make any manicure look more interesting :)

      Radera
  4. Men jäklars var snyggt! Tänkte skriva åh, detta måste jag köpa men insåg att det faktiskt är rätt meningslöst just nu. Nåja, det är snyggt på dig iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag gillar detta! Jag hoppas verkligen att dina naglar läker ihop snabbt, trist att vara nagelbloggare och drabbas av sådana problem :(

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!