2014-07-22

China Glaze - Re-Fresh Mint

Vi har så olidligt varmt nu så jag håller på att avlida. Ja, jag vet att för några veckor sedan så gnällde jag om att det var kallt och snö, det blir liksom aldrig bra... ;) Men har så svårt att sova när det är så varmt, vi hade 28 grader i lägenheten igår och det går liksom inte att få det kallt vad vi än gör, ute är det lika varmt och ventilationen hos oss är värdelös. Ska åka och köpa en fläkt idag efter jobbet så vi inte smälter bort helt.

Högsommaren till trots så visar jag ett lack som kanske är mer vårigt än somrigt: krispigt mintgröna Re-Fresh Mint från China Glaze, som jag bar för ett par veckor sedan.


Lacket kom med vårkollektionen Up & Away 2010 och är väl något av en klassiker. Gillar färgen, den känns fräsch och smickrande och den drar inte lika mycket åt blått som vissa mintgröna lack kan göra. Formulan var kanske något tjockare än vad China Glazes lack brukar vara, men lätt att måla med och väldigt välpigmenterad, nästan så jag klarade mig på ett ynka lager, men det slutade på två i alla fall. Tyckte dock det blev en aning strimmigt och ojämnt, men överlack kunde råda bot på det. Kanske inte det mest unika lacket i världshistorien, men det är väldigt fint och jag gillar det.

1 kommentar:

  1. Älskar mintgrönt och Re-Fresh Mint är en riktig snygging!

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!