2014-07-10

China Glaze - Sunday Funday

Det var ett tag sedan jag visade något blått lack, så idag får ni se ett härligt himmelsblått cremelack från China Glaze. Detta är Sunday Funday som kom med förra årets vårkollektion Avant Garden, en ganska "ren" blå som inte drar åt grönt eller lila.



Något rinnigt kanske, men det var lätt att måla med så länge inte för mycket lack följde med upp på penseln. Bra täckning också, hade nästan klarat mig på ett lager men tog två för det blev lite tunt på något ställe. Trivdes väldigt bra i detta, det kändes riktigt somrigt och härligt. Känns som att jag hade velat göra någon somrig nail art med detta som bas, men kom inte på något att göra innan det åkte av. Kanske någon gång i framtiden!


Känns som att det blir en väldig massa cremelack nu på våren och sommaren, känner mig liksom sugen på rena, enkla lack i klara eller pastelliga färger. Höst- och vintertid är jag mer sugen på mörkare skimmerlack med massa djup. För mig är färgvalet på lacken väldigt säsongsbetonat alltså, även om jag börjat dregla lite över höstlacken redan nu mitt i sommaren... ;)

1 kommentar:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!