2014-07-23

Layering med Depend - 412 och Color Club - Something New

Lite glitter idag eller vad säger ni? Det var ett tag sedan jag visade något sådant på bloggen. Här har jag valt att para ihop nr 412 från Depends sommarkollektion med glitterlacket Something New från Color Clubs vårkollektion Celebration. Jag tänkte börja med att vi tittar på Dependlacket på egen hand.

Depend 412 är ett blålila lack med en formula som jag upplever som lite crellyaktig, inte sådär "skarp" (eller vad jag nu ska kalla det) som rena cremelack brukar vara. Två lager täcker bra, och formulan är suverän - superlätt att måla med och jämnar ut sig perfekt. Ser glansigt och fint ut efter att det torkat.

 

Därefter lade jag på ett lager av Something New från Color Club, ett lack som består av matta vita hexglitter och små runda glitter, samt sparsamt med lite större hexor i transparent ljusblått/turkost. Alltihop i en klar bas.





Glitterlacket är lagom tjockt och är alldeles fullproppat med glitter - fick försöka skrapa av penseln så gott det gick innan jag målade, annars blev det alldeles för mycket. Var inte helt lätt att hålla en jämn nivå med glitter över alla naglar, ni ser att t.ex. långfingret fick lite mer än de andra. Tycker om effekten med de vita glittren, det ser ut som snö och även om jag inte vill ha jul i juli så tyckte jag om hur det såg ut. Kommer nog använda detta igen i vinter, fast med en annan bas. De blå hexorna känns däremot rätt meningslösa. De är som sagt väldigt transparenta (varför?), och de syns knappt om de inte råkar hamna just ovanpå ett vitt glitter. Kanske att de skulle poppa mer om jag tagit en annan färg på basen.

Allt som allt så gillade jag denna manikyr, trots att jag irriterade mig lite på de blå glittren. Tror glitterlacket kan göra sig bra över de flesta färger, så det ska bli kul att prova lite nya kombinationer med det framöver!

3 kommentarer:

  1. Det blev rätt snygg effekt med glittret. Det blir spännande att se hur den ser ut på en annan bas

    SvaraRadera
  2. Snyggt!! Men jag tror att jag gillade Dependlacket bättre på egen hand än med glittret. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, det gjorde nog jag också!

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!