2014-07-31

Barry M - Passion Fruit

Igår var inte energin på topp alls, kände mest för att gå och lägga mig direkt när jag kom hem från jobbet. Blev inte bättre av att bilen inte gick igenom besiktningen heller, utan hade ett trasigt hjullager som måste fixas. I och för sig inget större ingrepp, nu har jag köpt ett nytt sådant i alla fall, så jag får leka bilmekaniker i eftermiddag. Låter nog mitt halvt avskavda Serenity Now sitta kvar tills jag gjort klart det, att greja med sådant brukar inte vara så snällt mot nymålade manikyrer!

Nu blir det istället arkivbilder. Hade nästan glömt bort att jag burit detta lack, sen hittade jag bilderna när jag rensade lite i telefonen. Detta är ett lack från förra årets Gelly-sommarkollektion från Barry M, Passion Fruit, ett korallrött/rosa cremelack.




En trevlig sommarfärg tycker jag. Har visat Mango från samma kollektion tidigare, och då var jag inte så nöjd med formulan. Här var den mycket bättre, inte alls lika tjock och täckte fint på två lager. Däremot tyckte jag att även detta började chippa rätt snabbt på mig. Det är högpigmenterat vilket är bra vid målningen, men det blev lite kladdigt vid borttagningen och var lite besvärligt att få bort från huden sen, vilket jag upplever ofta är fallet med röda lack. Inget som skulle avskräcka mig från att använda detta igen dock!

2 kommentarer:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!