2014-07-21

Models Own - Sun Hat

Hej på er! Blev lite stiltje här under helgen då jag åkte iväg för att hälsa på min mamma i stugan. Blev en lugn och skön helg i solen!

Idag tänkte jag visa Sun Hat från Models Own, en knallig rosa som är på gränsen till att vara en neon, men jag tycker inte riktigt den når hela vägen dit. Trots detta fick lacket äran att vara med då jag gjorde lite nail art i neontema för ett tag sedan, för det var det närmast neonrosa jag ägde. Lacket ingår i alla fall i Polish for Tans-kollektionen som släpptes under våren i år. Har tidigare visat knallgröna Flip Flop från samma kollektion också.



Precis som med det gröna lacket så var detta lack ordentligt tjockt, och blev rätt besvärligt att måla med pga detta. Det täcker på två lager men jämnar inte ut sig så bra, så jag upplevde att det blev lite knöligt. Torkade ganska glansigt men jag lade på topplack ändå för att få det att se jämnare ut. I övrigt väldigt fint lack! En glad och somrig färg som jag var väldigt förtjust i. Förmodligen kan det bli bättre i formulan av att tunnas en aning och då kommer jag med glädje använda det igen.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt läckert! Jag är verkligen svag för rosa krämlack...

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!