2014-07-18

Holofredag med Depend 2035 Laurel Green

Härliga fredag! Och här sitter jag på jobbet och DÖR av mättnad efter att ha varit och vräkt i mig thaibuffé till lunch. Worth it. Några timmar till bara, sen åker jag till mammas stuga och myser över helgen, ska bli skönt.

Lite holo passar väl bra en fredagseftermiddag som denna? Visar ett lack från Depends holografiska kollektion idag, den som kom för 2-3 år sedan. Mjukt gröna 2035 Laurel Green för att vara exakt. Eftersom Depends flaskor är pyttesmå och dessa lack är rätt skira så har jag valt att lägga detta ovanpå ett ljusgrönt lack, Re-Fresh Mint från China Glaze som jag kan visa er på egen hand en annan dag.





Två lager av 2035 ovanpå det gröna cremelacket alltså. Färgen är fin men jag tycker inte det blev så mycket stuns i holoeffekten, den finns absolut där men var inte så tydlig. Nr 2030 Plum från samma kollektion hade lite starkare effekt tyckte jag, inlägget med det lacket hittar ni här. Precis som med Plum så torkar Laurel Green snabbt men ganska matt, så överlack är nästan ett måste.
  
Edit: Holofredag hade visst sommarstängt, men visst kan vi visa holos för det ;) 

2 kommentarer:

  1. Trevligt att sen den här igen, den är riktigt fin!

    SvaraRadera
  2. Klart att man kan visa holo ändå! Jag gillar det här, det är trevligt och liksom vilsamt...

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!