2014-07-07

OPI - Kiss Me On My Tulips

Nu blir det ett ganska gammalt lack jag visar igen, blir ganska ofta så märker jag när jag har en rejäl samling med både gammalt och nytt att visa upp, hoppas ni har överseende med detta! De flesta lacken går ju fortfarande att få tag i så det kanske inte är hela världen :) Det lack jag visar idag kommer i alla fall från OPI och släpptes med Holland-kollektionen våren 2012. Kiss Me On My Tulips heter det, närmare bestämt, och är ett glatt och starkt rosa cremelack.



Den rosa färgen är riktigt fin tycker jag, den har lite blå undertoner och är härligt knallig. Är inte så förtjust i formulan däremot, den kändes liksom "torr" och blev strimmig och ojämn när jag målade. Misstänker dock att det beror på att det torkat ihop lite i min miniflaska, kanske skulle bli bättre av att tunnas lite. Halvtorkat lack + världens minsta pensel = viss irritation uppstod under lackningen.

Pigmenteringen är bra däremot, här har jag två lager. Det är lite slitet på mina bilder då jag redan hade burit det ett par dagar vid fototillfället, det är alltså inte lackets fel, utan jag som bara var lite för långsam med att dra fram kameran. Det kanske inte världens mest unika rosa, men den är fin i alla fall och jag förmodar att formulan är bättre om man köper den i stor flaska. Inte helt omöjligt att detta sker för min del, jag trivdes rätt bra i färgen.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är ett läckert lack, gillar färger som syns :-)

    SvaraRadera
  2. Det är en jättefin, rätt så klassisk rosa.

    SvaraRadera
  3. Superklassisk snygg och klädsam rosa!

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!