2014-07-24

IsaDora - Ocean Crush

Hej på er! Idag tänkte jag visa ett himla fint strukturlack, IsaDoras Ocean Crush, som kom förra året med deras Sugar Crush Nails-släpp (fast nu verkar dessa bara heta Sugar Nails av någon anledning?). En riktig skönhet med en turkosblå bas fullspäckad med guldglitter.




IsaDora gör bra och riktigt snygga strukturlack tycker jag, och detta är inget undantag. Det glittrar och sprakar riktigt fint i solen och är en riktig sommarfavorit hos mig. Lättmålat är det också. Nackdelen är väl för det första att det krävs tre lager för att det ska täcka helt, och det är ju inte så många milliliter i IsaDoras flaskor så det tar snabbt slut (ni ser ju på bilderna att jag har använt upp en del i flaskan). För det andra så är det rätt seg torktid på detta tycker jag, tror jag har lyckats sabba lacket varje gång jag målat med det för det känns torrt på ytan men är mjukt en lång stund efteråt.

Har man bara överseende med detta så tycker jag det är ett underbart lack. Vet inte om det säljs längre, har för mig att jag sett det i vissa butiker lite nu och då, och det finns säkert kvar i någon webshop. Funderar på att köpa mig en backup på detta om jag hittar det någonstans.

8 kommentarer:

  1. Mycket snyggt, synd bara som du säger att det inte räcker så länge då flaskan rymmer så få ml.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt tråkigt, särskilt med tanke på att IsaDoras flaskor för några år sedan var mycket större än såhär.

      Radera
  2. Sååå snyggt!! Detta har jag fingrat på i butikerna många gånger utan att slå till. Kanske är dags för det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag verkligen du ska göra!

      Radera
  3. Underbart vackert, IsaDoras strukturkollektion som kom förra sommaren var the bomb faktiskt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är verkligen fin! Borde kanske köpa på mig fler av de lacken.

      Radera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!