2014-07-17

OPI - Jinx

Ett lack ur arkivet idag, tror det är uppemot en månad sedan jag bar detta, hade glömt föra över bilderna. Men det är inte mindre fint för det! Fina strukturlacket Jinx från OPIs Bond Girls-kollektion är detta, en korallfärgad bas med massor av härligt guldskimmer/glitter. Basen drar kanske något åt rosa men tillsammans med guldglittren ser det sammantaget mer orangetonat ut.




Två lager på mina bilder, inget topplack såklart för att behålla strukturen. Blir jämnt och fint, men jag hade kanske önskat en lite snabbare torktid på detta. Det torkar inte jättelångsamt, men jag har blivit så bortskämd med snabbtorkande överlack så jag har verkligen inte något tålamod alls för att vänta på att lack ska torka, haha. Är fortfarande väldigt förtjust i texturtrenden så jag hoppas den håller i sig ett tag till.

Hur som helst, Jinx är ett jättefint sommarlack som jag burit många gånger nu. Mycket finare i verkligheten än vad jag lyckats fånga på mina bilder också. Funderar på att investera i en bättre kamera efter sommaren, mobilkameran fungerar rätt bra så länge ljuset är bra, men den är nog inte helt optimal.

1 kommentar:

  1. Rasande snyggt! Har inte denna men IsaDora Coral Crush och den har klar favoritstatus hos mig...

    SvaraRadera

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!