2014-07-14

Orly - Mayhem Mentality

Jag hade ju fotat och fixat allt färdigt för att vara med på holofredag förra veckan, men så glömde jag helt bort att ens blogga upp det inlägget, så snurrig som jag är. Har haft besök under helgen så jag skyller på det, hade fullt upp med att ha trevligt på annat håll.

Idag bjuder jag i alla fall på en riktigt härlig neon, Mayhem Mentality från Orly. Denna kom med förra årets sommarkollektion Mash Up och blev snabbt en favorit hos mig. Det är ett neonorange lack med lite mer pastellig, "fruktig" nyans (sjukt svårt att beskriva) än vad vi kanske är vana vid att se hos den här typen av lack. Färgen på mina bilder är inte helt hundra, min kamera är inte så förtjust i att försöka återge neoner på ett verklighetstroget vis...




Skulle väl vilja påstå att den riktiga färgen hamnar någonstans mellan bild 1 och bild 2. Bild 3 stämmer inte alls särskilt bra, i solljus ville min kamera mest bara fånga gula toner. Hur som helst, en riktigt härlig neon som verkligen syns. Extra plus för att det inte behövs något vitt lack under, utan det är ganska välpigmenterat. Det täckte bra på två lager men blev valligt och strimmigt, så jag drog på ett flödigt tredje lager för att jämna ut det hela, och så topplack på det. Då såg det ändå helt okej ut, även om det inte blev 100% jämnt. Torkar matt och supersnabbt. Är väldigt förtjust i detta!

2 kommentarer:

Your comments make me happy! I answer them here, so check back if you want, or you can also contact me through e-mail if you want to ask me a specific question :) Thanks!